Gå till innehåll

Vilken skärm som ska starta först


Recommended Posts

Hej

 

Jag kör med två skärmar och när jag startar upp datorn så startar den upp med min lilla skärm. alltså inte min huvdskärm. Den börjar på att användas när jag kommer till loggin sidan. Någon som vet hur jag kan fixa det här?

 

Vissa fabrikat och modeller gör så.. och det beror på att den skickar signalen först G-drivern laddas.

På alla äldre modeller kunde man bestämma detta i BIOS, en finess som är gles idag, men du kan alltid prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa fabrikat och modeller gör så.. och det beror på att den skickar signalen först G-drivern laddas.

På alla äldre modeller kunde man bestämma detta i BIOS, en finess som är gles idag, men du kan alltid prova.

 

Jag har tyvärr inte funnit någon sådan inställning i bios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

byt plats på kontakterna, ena utgången på grafikkortet är "main" som du idag har kopplat till den lilla, byt plats på dem så huvudskärmen istället är inkopplad på det uttaget.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu?

 

VGA fungerar redan i "uppstartmode", innan win laddas, medans HDMI laddas av drivern som jag skrev,

alltså först när Windows startar igång. (det finns få datorer som klarar ladda HDMI i uppstart ..)

 

Övrigt ser jag inget problem, bara att gilla läget.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...