Gå till innehåll

Listen i Chrome fattas


Marion

Recommended Posts

Motsvarande meny kan Chrome-användare sedan en månad ha på skrivbordet och/eller aktivitetsfältet i Windows: A new breed of Chrome Apps

Rättelse: menyn på skrivbordet/i aktivitetsfältet innehåller inte endast Google-tjänster och motsvarar därför inte exakt menyn på Google-sidorna.

 

Påminner lite om ett "metro" stuk typ Windows 8. Möjligen ett tecken på att det vanliga skrivbordet är på väg bort.

Det som verkligen är på väg bort är operativsystemets betydelse. Menyn (som kan ses som en vidareutveckling av de ”programgenvägar” som alltid har funnits i Chrome) har funnits i Chrome OS en tid, i Windows sedan en månad, snart i OS X och därefter skall den komma till ”skrivbords-Linux”. Med tillgång till samma applikationer och via samma meny blir det underliggande operativsystemet allt mindre relevant för användaren. Samtidigt blir det ett mindre steg för användaren att ta (fler likheter) från t.ex. Windows till Chrome OS, vilket torde gynna det sistnämnda systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chrome-lister var inne på 60-talet...   :rolleyes:

 

Som du då e-son?  ;)

 

Och ja, jag lär vara aningen gammlmodig, har kanske en reptilhjärna som inte kan tänka utanför boxen, utan den går

instinktivt till den gamla listen - och så vill jag ha det.

 

Lite underligt att listen kvar på andra datorer, när jag är inne i Googles: kalender, youtube och mailen?!

Så den finns där i bakgrunden, men saknar den på söksidan dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...