Gå till innehåll

Visa missat samtal på Android..?


Marion

Recommended Posts

Hej, har en android Galaxy Nexus 4.21.

Den är lite korkad, på alla mobiler jag haft så visar den "missat samtal eller sms",

när man "väcker" telefonen - men det gör det inte på denna?! Man måste dra i en list för att se detta, störande värre.

 

Nån som vet nån app som fixar detta, eller har jag missat nån inställning?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det är en inställning, men , behövs det en app för att fixa en inbyggd funktion om en sådan finnes inbyggd

 

Jag hittar inte inställning för detta, letat efter typ "enable notification" 

Ni andra som android-os 4,xx hur ser det ut för er? Ser ni missade samtal/sms när ni väcker displayen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sonys Xperia telefoner så har du ikon i statusfältet (som man kan dra ner för att se mera info), samt om du har en sms/telefon ikon på startskrämen så vissas en siffra, men är du ute efter att ha missade samtal på låsskärmen eller på startskärmen (första efter man låst upp telefonen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sonys Xperia telefoner så har du ikon i statusfältet (som man kan dra ner för att se mera info), samt om du har en sms/telefon ikon på startskrämen så vissas en siffra, men är du ute efter att ha missade samtal på låsskärmen eller på startskärmen (första efter man låst upp telefonen)

 

Bra Sierra att du satte rätt ord på det, vi kallar det för "låsskärm och startskärm".

På den första Galaxyn 9000i satt det meddelande redan på låsskämen, en lite pusselbit som man drog i. 

 

I mitt fall är det strunt samma, men om en app skall lösa detta lär det bli först startskärmen, och det är helt okej.

Idag måste jag dra ner listen som sitter högst upp i displayen, varje gång, och eftersom skärmen såpass stor

så når inte tummen, och jag måste använda två händer - det känns fruktansvärt osmidigt. Så osmidigt så jag slänger

telefonen om  det inte går att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i och med att du har andrid 4.2.x (nu ska jag inte svära på om de är i 4.2.2 eller i 4.2 som det kom möjlighet att lägga widgets på låsskärmen (när "knappsatsen"/telefonen är låst), men bör ju gå att lösa så du kan ha en ikon eller liknande på "startskärmen" eller hemskärmen ås att säga.

 

Något som kanske passar

Lockscreen widget - > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samr.notificationWallpaper&hl=sv

Kanske nåt sånt här till hemskärmen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.missed.activity&hl=sv

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar sa flundra,, det kan vara beroende på tillverkare och modell. Har android 4.1.1 och det saknas en del funktioner som

en annan tillverkare har. Då kan det kanske behövas en app. Och, joo det brukas synas missade saker i rullgardinen.

 

Eddar lite och vad jag kom att tänka på :
Batteritiden,, cpu ligger på 5-8 % beroende på vad som är i gång ( och det är fortfarande samma sak med windows tex ).
Balans emellan "tid och effekt" och vad som är användaranpassat.
Om du har små händer, då kanske det inte är så bra med en stor phöön.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarru har rätt, det handlar om märke/modell, eller rättare sagt vilken launcher som används...

 

Det går inte att exakt att tala om var felet finns,, [skitsvårt]

 

OT::: Vi kan gifta oss eftersom du skriver vackert om mig,,   :P  ( but it is a long story ) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att exakt att tala om var felet finns,, [skitsvårt]

 

OT::: Vi kan gifta oss eftersom du skriver vackert om mig,,   :P  ( but it is a long story ) ;)

 

Oj det var en komplimang av rang må jag säga.

Som tack får du ställa upp dej i ledet i mannemans vecko-tråd om "helgmålsringnings-hälsningar".

 

Tackar Sierra för appen alert.me - den funkade bra.. tack tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<offtopic>

 

@Jarru, ja men vill du gifta dig med manneman, så kan ju jag lägga in en stöt på Marion om du inte misstycker  ;)  ;) ;)  ;)  

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...