Gå till innehåll

Start upp problem med en HP Laptop


Space

Recommended Posts

@ Marion
Aha, okay, men många Hp tycks ha en funktion åt endera hållet och och med deras programvara även om windows har ungf. samma.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02035108&cc=us&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_R1002_USEN

@ Space
Jo, troligtvis glapp, men det kan vara bra öppna för att se vad datorn innehåller eftersom du tycks ha ruckat på någonting.
Hoppas att "Lopptoppen" håller ett tag till.  Annars är nog Marions Service  rätt bra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarru,

Ja, det mest troliga är ett glapp i skarvdonet till tangentbordet, enl. Marion. Flexkablar är rätt styva i sidled och kan ju förorsaka att skarvdonet glider ut lite.

 

Vad jag funderar på är, hur den kan ha hoppat ur i samband med radering av programvara och knappkombinationer ?

Huvudsaken är att datorn-t-bord fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag funderar på är, hur den kan ha hoppat ur i samband med radering av programvara och knappkombinationer ?

Huvudsaken är att datorn-t-bord fungerar.

 

Det räcker att man ställer ner datorn klumpigt på skrivbordet, så den får en liten törn, så hoppar dessa knäppfästen upp/loss.

Dessa ligger plant i 90 grader, öppnas dom eller fjädrar till 10-15 grader lutning, så tar "öppningskraften" vid - och de hamnar i stående till öppetläge.

 

Sedan kan man princip inte stänga av T-bordet på några fabrikat eller modeller.

Däremot går det att disabla;  Numlock, FN, lunschpad, och touchpad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har startat upp laptoppen ett antal gånger de senaste dagarna utan några som helst problem. Kommer att testa den ytterligare innan jag lämnar över den till ägaren.

Får tacka er alla för tips och glada tillrop. Och avslutar härmed Laptop-problemet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker att man ställer ner datorn klumpigt på skrivbordet, så den får en liten törn, så hoppar dessa knäppfästen upp/loss.

Dessa ligger plant i 90 grader, öppnas dom eller fjädrar till 10-15 grader lutning, så tar "öppningskraften" vid - och de hamnar i stående till öppetläge.

 

Sedan kan man princip inte stänga av T-bordet på några fabrikat eller modeller.

Däremot går det att disabla;  Numlock, FN, lunschpad, och touchpad

 

Du har bergis mätt vinklarna.. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bergis mätt vinklarna.. :huh:

 

Nope men jag lyfter många frontcover och moderkort under dagens lopp, så nog tusan vet jag

hur mycket nageln skall in, innan dessa fästen flyger upp av egen kraft.

 

Sedan gåtan på varför hans T-bord var dött under tre dagar, sedan fungera det huxflux

beror på att han/någon tvättat av det med för våt disktrasa, hur mycket han än nekar, detta är vad JAG tror.

 

Vi får in mycket vattenskadat som är "dött" när det skickas, efter postgången och tills vi packat upp det

fungerar grejerna - och vi ser spår av vätska av olika sorter. Alla kunder nekar, då de åberopar garanti. Vardagsmat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...