Gå till innehåll

[löst] Widiproblem


bepees

Recommended Posts

Tjena alla kunniga!

Har införskaffat mig en sådan där "platt-tv" av nyare modell. En samsung 3d smart tv modell: ue46f8005

Den har trådlös anslutning till det där internet.. samt en Widi anslutning för mirror screen. Vilket för mig betyder att jag skall kunna ansluta min laptop trådlöst och dela skrivbord med denna tv.

 

Hur gör man?

 

Har varit inne på intels hemsida och uppdaterat mina drivrutiner för grafikkort samt nätverkskort. Ny programvara för widi. dock hittar dom inte varandra. Bör kanske tilläggas att ja jag har anslutning till min router och internet från både tv och pc.

 

De artiklar jag hittat angående widi är ganska gamla och innefattar en sådan där trådlös dosa som man kopplar in i tv'n för att få trådlös anslutning. känns som att det  inte skall behövas nu när tv'n är trådlös i sig.

 

nån som har något bra förslag?

 

Mvh

Bepees

Redigerad av bepees
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla kunniga!

Har införskaffat mig en sådan där "platt-tv" av nyare modell. En samsung 3d smart tv modell: ue46f8005

Den har trådlös anslutning till det där internet.. samt en Widi anslutning för mirror screen. Vilket för mig betyder att jag skall kunna ansluta min laptop trådlöst och dela skrivbord med denna tv.

 

Hur gör man?

 

Har varit inne på intels hemsida och uppdaterat mina drivrutiner för grafikkort samt nätverkskort. Ny programvara för widi. dock hittar dom inte varandra. Bör kanske tilläggas att ja jag har anslutning till min router och internet från både tv och pc.

 

De artiklar jag hittat angående widi är ganska gamla och innefattar en sådan där trådlös dosa som man kopplar in i tv'n för att få trådlös anslutning. känns som att det  inte skall behövas nu när tv'n är trådlös i sig.

 

nån som har något bra förslag?

 

Mvh

Bepees

 

 

Din dator/sändare måste ha stöd för WIDI.

Tanken var att WIFi skulle fixa denna övergång, men så icke.

 

Så du får köra ett WIDI-paket via HDMI eller USB.

 

obs jag är inte 100 på ovan.. men såväl som 98%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har undersökt vidare nu på morgonen och det är som du säger man behöver ett WIDI paket med adapter för att det ska funka som en extra bildskärm. 

Surt. Hade varit smutt om det funkat.

Tack för svar!

 

Mvh

Bepees

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...