Gå till innehåll

Din webbläsare är föråldrad


g6-400

Recommended Posts

Eftersom jag inte vet vilken windowsversion du använder så kan jag inte säga att det du påstår om att Internet Explorer 10 är den senaste inte stämmer. Men om du använder windows 8 alt. 8.1. så är det  Internet Explorer 11 som är den senaste.

 

Windows 7 har jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får du för information om du besöker denna sida:

 

http://www.iopus.com/imacros/demo/v5/user-agent.htm

Det här får jag upp men det fattar jag inget av :rolleyes:

User Agent

 

Your user agent is:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; HPNTDF; .NET4.0C; InfoPath.2)

iMacros can simulate all user agent strings with the "-useragent" command line switch or the iimInit ("-useragent ..") in the Scripting Interface. Simulating a special user agent can be very useful to test the response of websites on different devices. For example, Google looks quite different when viewed on a mobile phone.

Example User Agent Strings

  • IE 6 .0 on Windows XP SP2 with .NET Framework 1.1 installed: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)
  • IE7 beta running on Windows Vista — Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0b; Windows NT 6.0)
  • Firefox 1.5b1 on Windows XP — Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8b4) Gecko/20050908 Firefox/1.4
  • Opera 8.51 on Windows XP — Opera/8.51 (Windows NT 5.1; U; en)
  • Pocket PC IE on Windows Mobile 2003 — Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320
  • Nokia 6230 Mobile Phone: Nokia6230/2.0+(04.43)+Profile/MIDP-2.0+Configuration/CLDC-1.1+UP.Link/6.3.0.0.0
  • Google Crawler: Googlebot/2.1 (+http://www.google.com/bot.html)
  • Yahoo Crawler: Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp;http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/slurp)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 har jag.

Ja då är det 10:an som gäller. Det finns en förhandsversion (beta) av 11.an till windows 7 men det är som sagt en betaversion.

Har du provat att göra en återställning av den till standardinställningar. Finns under "internetalternativ-avancerat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är det 10:an som gäller. Det finns en förhandsversion (beta) av 11.an till windows 7 men det är som sagt en betaversion.

Har du provat att göra en återställning av den till standardinställningar. Finns under "internetalternativ-avancerat".

ja men det hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall den inte vara, utom i undantagsfall. Hur du har fått den aktiv för alla sidor (som tycks vara fallet) vet jag inte. I inställningarna kan man lägga till enstaka sidor som skall renderas som i IE7. Nu vet jag inte vad du har i inställningarna, men ta bort alla webbplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...