Lasse B Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 (edited) När jag startar datorn, så kommer det först upp en skärm med, ja ser ut som regnbågens färger med klockan. Klickarsedan på den, då kommer man till inloggning. Hur får man bort den anskrämliga skärmen med alla färger. Lasse B Edited October 23, 2013 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Antar att det är låsskärmen du menar. Bilden visar Windows 8, men hacket är detsamma för 8.1 http://registerhack.se/gui.html#nolockscreen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Vad skall man klicka på när man inaktiverar ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Ladda ner filen (Inaktivera låsskärmen), packa upp den (extrahera) och dubbelklicka på NoLockScreen.reg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Eller så kan man ju byta till en finare bild, om det bara är motivet man retar sig på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 (edited) Det löste sig, kom på hur man la dit en ny bild. Ha det. Lasse B Edited October 23, 2013 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Antar att det är låsskärmen du menar. Bilden visar Windows 8, men hacket är detsamma för 8.1 http://registerhack.se/gui.html#nolockscreen Den här lösningen är alltså inget annat än en lokal grupprincip-inställning! För den som hellre använder GUI än min registerfil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Hej igen. Letar och letar för att komma in på ovanstående, men hittar inte vart jag går in ?? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Skriv gpedit.msc i Start, och tryck [Enter] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Tack , men skriver in, och får inte fram något, i start ?? Ok, vi skippar det. Ha det så bra. Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Det är så Sök fungerar i Win 8 / 8.1.... från skrivbordet trycker man Windows-tangenten, som tar en till Start... där är det bara att börja skriva för att få sökresultat. Skriver du då hela det namn jag angav så finns bara ett resultat kvar... då trycker du [Enter]. I 8.1 kan du dessutom högerklicka på startknappen och välja "Sök"... samt skriva i sökrutan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Ok. Jag testar. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Ok, gjorde som du sa, då kom det fram en massa bilder, jag fattar nog dåligt i dag. Tackar ändå, det får vara. Ha en bra dag. Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 "Bilderna" är Startskärmen... det är där du skall börja skriva. Inga sökfält eller någonting... bara skriv, så händer det grejer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Gjorde det, då kommer det upp resultat för gpedit.msc. Under det kommer det fram en massa sidor ??. Du har försökt så gott det går med mig, jag tackar, får inte fram sidan. Ha det. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Kommer det inte fram någon som heter just gpedit.msc ? Tryck på den i så fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 (edited) JO, jag har gjort det. Men det öppnar sig en massa , flikar. Eforum, wikipeda med mera. Lasse Edited October 26, 2013 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Det är ok e-son det löser sig. Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Du klickar troligen på webb-sökträffar. Bland sökträffarna skall det även finnas ett program som heter enbart gpedit.msc, inget annat. Hos mig ligger den överst i sökresultaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Jag kopierar det, eller skriver in i sök, då kommer det fram Sök överallt, det är då jag får fram alla mapparna. Tack , vi skippar det. Ha det. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts