Gå till innehåll

Bifoga loggar i forumet


Manneman

Recommended Posts

Många gånger behöver man bifoga diverse loggar på forumet för att kunna få hjälp av våra eminenta medlemmar. I stället för att klippa och klistra in kilometerlånga textstycken är det enklare om vi i fortsättningen gör detta lokalt på datorn och sedan bifogar det som ett *.txt dokument. Blir du dock ombedd av den medlem som assisterar i en tråd att bara klistra in loggen i ett vanligt inlägg så ska du naturligtvis göra det.

 

Alltså... blir du ombedd att bifoga en logg av något slag gör istället så här:

 

1:   Markera all text i den aktuella loggen.

2:   Skapa ett nytt dokument i Anteckningar lokalt på din egen dator och klistra in texten från loggfilen där

3:   När du gör ett inlägg, växla till full redigering. Klicka på rutan direkt under inläggsrutan "Växla till full redigering" bredvid "Posta inlägg"

4:   Under inläggsrutan finns funktionen att bifoga filer... klicka "bläddra" och leta upp din sparade textfil. Därefter väjer du "bifoga den här filen".

5:   Nu kan du välja "Lägg till den bifogade filen i inlägget"...

 

Voilá... klart!

 

Är man mer avancerad (eller i alla fall har vanan inne) så går det precis lika bra att göra en sk. Spoiler... syftet är detsamma, att slippa låååååånga inlägg med loggtext.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag accepterar beslutet, men det innebär ett merarbete för mig att få loggar som är bifogade i stället för att vara inklistrade, med eller utan spoiler.

När en logg är inklistrad kan jag markera t ex ett filnamn med ett dubbelklick, högerklicka och välja att slå upp det på SystemLookup eller söka på det i Google. När jag har en bifogad fil måste jag markera i Anteckningar, kopiera och klistra in i sökrutan i Firefox för att söka på Google, och vill jag söka på SystemLookup måste jag först ta fram den webbsidan innan jag kan klistra in det där för att söka.

Det gör rätt stor skillnad om det är kring 20 saker (filnamn, CLSID, beteckningar) man vill kolla upp medan man håller på och skriver ett svar.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag accepterar beslutet, men det innebär ett merarbete för mig att få loggar som är bifogade i stället för att vara inklistrade, med eller utan spoiler.

 

 

Den nya regeln är delvis framtagen pg.a dej, och jag samtycker med manneman.

Ta bara den senaste tråden "CuponDropDown", ett skolexempel när man skriver sönder tråden fullständigt.

Du har en förmåga att göra en tupp av en fjäder.

 

Han hade problem med reklam, dvs, det var bara avinstallera "sweetpacks" - och alla andra toolbars, (som alla princip har)

men sen kan man ju alltid köra den märkvärdiga, viktiga vägen, och radera allting "bakvägen", som nu pågår.

 

Om man skall hjälpa folk och rensa sina datorer till den sista obetydliga strängen, så kommer forumet bestå av spam & brus.

Och det tolkar jag som virus eller ohyra - fast rakt i synfältet på oss som inte orkar se det, och scrolla i sörjan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya regeln är delvis framtagen pg.a dej, och jag samtycker med manneman.

Jag fattar också att det är pga av loggar när det gäller borttagning av virus, skadliga program och olämpliga tillägg. Jag är inte helt dum.

 

För mig är lösningen enkel. Om man inte vill se loggar läser man inte sådana trådar. Jag är ointresserad av en hel del i forumet och då läser jag inte sådana trådar.

 

Ta bara den senaste tråden "CuponDropDown", ett skolexempel när man skriver sönder tråden fullständigt.

Du har en förmåga att göra en tupp av en fjäder.

 

Han hade problem med reklam, dvs, det var bara avinstallera "sweetpacks" - och alla andra toolbars, (som alla princip har)

men sen kan man ju alltid köra den märkvärdiga, viktiga vägen, och radera allting "bakvägen", som nu pågår.

 

Om man skall hjälpa folk och rensa sina datorer till den sista obetydliga strängen, så kommer forumet bestå av spam & brus.

Och det tolkar jag som virus eller ohyra - fast rakt i synfältet på oss som inte orkar se det, och scrolla i sörjan.

Observera att tidigt i tråden avinstallerar Rolas dessa tillägg:

Ask Toolbar

Internet Explorer Toolbar 4.9 by SweetPacks

Softonic toolbar on IE and Chrome

 

Samtliga är olämpliga, men i ditt inlägg om vad som skulle letas upp är bara en av dem nämnd.

 

Det är välkänt, och kan ses i många trådar ute på internet, att sådana avinstallationer är bristfälliga och lämnar gott om rester efter sig som t ex att genvägar till webbläsaren har blivit ändrade så att olämpliga sidor startas automatiskt. I just den aktuella tråden körs AdwCleaner som är duktig på att ta bort sådana rester. Trots avinstallationer och AdwCleaner finns fortfarande SweetIM, utilitychest_49 och ilivid toolbar kvar i Firefox, alla tre olämpliga för användaren eftersom de kan hålla på med t ex spårning även om de inte märks.

 

Jag tycker att när man städar gör man rent ordentligt och tar inte bara bort smuts som andra ser och det gäller oavsett om det gäller städning av ett hem eller bland programmen i en dator. Det är helt okej för mig att du har en annan uppfattning än vad jag har när det gäller städning av datorer men låt mig ha min uppfattning i fred. Jag är inte ensam om den utan du hittar samma principer i stora välkända forum som Bleepingcomputer, Geeks To Go och Malwarebytes.

 

Den nya regeln är delvis framtagen pg.a dej, och jag samtycker med manneman.

...

Om man skall hjälpa folk och rensa sina datorer till den sista obetydliga strängen, så kommer forumet bestå av spam & brus.

Och det tolkar jag som virus eller ohyra - fast rakt i synfältet på oss som inte orkar se det, och scrolla i sörjan.

Med tanke på att det hittills i år endast finns 14 trådar i forumet Borttagning av virus och andra skadliga program är det ju inte precis så att forumet håller på och flödar över av dessa trådar utan det är rätt försumbart.

 

Om det är någon sorts allmän uppfattning i forumet att man inte vill att jag ska hjälpa medlemmar att få deras datorer fria från skadliga och olämpliga program och filer så är det okej för mig. Jag kan ge support i PM eller hänvisa till Eforum för dem som vill ha en ordentlig genomgång av datorn och inte bara lite allmänna tips på vad som kan vara en framkomlig väg, eller för den delen kan jag lämna forumet helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia jag läste ditt inlägg, innan jag kommenterar "enskilt fall".

Men jag blir väldigt nyfiken på din entusiasm, jag ramla in på IDG då du länkar ditt, då du lagt din "walkthrough guide" på IDG..

Om det är av taktiska skäl vill jag inte göra nån affär av, men det känns lite fel - då forumen slåss om trafiken. Nåväl.

 

Till saken, du är Huvudmod på IDG, och har lagt närmare 100.000 (hundratusen) inlägg därinne, det är en diger siffra

som man inte kan annat än imponeras av.

 

Vad driver dej?  Har du heltidsjobb och IDG är ett kall? Får du betalt? Isf gissar jag på 2.50:- inkägget ;)

Denna forumsupport måste sluka enorm tid av vardagen, du får gärna berätta, för jag blev riktigt nyfiken.

Och jag menar det.. är inte ute efter ironi, sarkasm eller nåt annat, bara så du vet, helt seriöst.

 

En sak till.. vad säger din kille? :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag länkar till Eforum-tråden om säkerhetskopiering och DDS därför att jag ska slippa hålla på och uppdatera samma information på två ställen. Så vitt jag vet har aldrig någon i Allt om Windows skapat en ny tråd i Eforum pga det. Det har hänt många gånger i Eforum att jag länkar till guider eller annan information i Allt om Windows så det går nog på ett ut.

 

Jag tycker det är kul att hjälpa till i forumen, det är min hobby, och jag får inte betalt för mina inlägg på Eforum heller. Visserligen har det i snitt blivit ca 10 000 inlägg/år på Eforum men det var mer tidigare än det är nu eftersom antalet trådar har gått ner där, liksom här, med åren. Det har gjort att jag nu kan kolla lite i andra forum, t ex Allt om Windows, också. Jämfört med min sambo så kommer forumtiden i huvudsak från skillnaden i våra restider och sömnbehov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker det är kul att hjälpa till i forumen, det är min hobby, och jag får inte betalt för mina inlägg på Eforum heller. 

 

Okej på så sätt, jag trodde faktiskt du hade någon form ersättning från IDG. Snålt av dom.

Lite kort bara, jag har endel koll å kunskap så jag klarar ta bort "ohyra" till husbehov, så därför kan jag lätt konstatera att du är riktigt duktig på detta.

 

Du tar dej an varje fall till 105%, inget halvmesyr där inte, du kastar på "kunden" 5-10 olika scanningar med loggar som följd.

Som jag sa innan.. varenda droppe skall ältas, och ut skall det.

 

Om vi nu skall tänka mer "nationalekonomiskt" blandat med "sila mygg å svälja kameler".

Varenda dator jag får in, och jag menar varenda, innehåller "skit", 2-3 minuter för desktopen skall uppträda osv.

Hur många procent av besökarna och så även stamkunder härinne har icke-önskat-skräp i sina burkar tror du? 80% en trolig siffra?

 

Jag tror ärligt att det kliar fingrarna på dej, du skulle vilja kasta dej över samtliga burkar, rent tvångsmässigt, men också med nöje.

Fast du vet att det tar bara två månader så är skräpet tillbaka igen. Då folk surfar vårdslöst, eller ens bryr sej.

 

Ponera nu att man vill ha sin dator i topprestanda. Då är det mycket att tänka, som vi inte skall gå djupare inpå.

Men all denna bloatware, mellan 20-30 program pg.a fabrikat. Den stör dej inte ett smack. Virusprogram som inte ens har

ett existenberättigande, inte värda namnet ens, ifrågasätter du inte heller.

 

Så denna jakt på strängar och annat fragment är en kiss i havet - mot all bloatware med sirap till AV-prog,

Exempel, du vet mycket väl vad "Asus Network iControl" gör. Men du bryr dej bara om myggen, och kamelerna springer åttor runt benen på dej, och du vägrar se dom?!

 

Köper du mitt resonemang? Nej Cecilia, du är enveten som få.. misstänker jag ;)

Jaja, lite nattlektyr, så får du lite morronpost - nu väntar sängen, gonatt.

 

mvh 

marion

 

edit, Du tala om för ett tag sedan att både du å din kille kör med bloatware-install, det förbryllar, eller kanske ger svaret.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag klargöra... detta är inte framtaget som en ny forumregel. Det har varit efter en dialog med andra medlemmar under en tid och jag tyckte det var en bra idé och ett bra sätt att få bort dessa oändliga loggar.

 

Cecilia... jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte hade dig i åtanke när jag satt och "påtade" ner tråden. Och vad mig anbefaller så har du faktiskt helt rätt, har man inget intresse av denna typen av trådar/inlägg så hoppar man bara över dom.

 

Nu var inte tråden skapad för att få igång en diskussion mellan medlemmar på forumet.... så efter helgen rensar jag bort alla inlägg och klistrar fast den. Men jag kommer även förtydliga i OT att detta är ett önskemål och att den som assisterar i ett "ärende" är den som sätter ramarna för hur loggen ska visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag klargöra... detta är inte framtaget som en ny forumregel. Det har varit efter en dialog med andra medlemmar under en tid och jag tyckte det var en bra idé och ett bra sätt att få bort dessa oändliga loggar.

 

Cecilia... jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte hade dig i åtanke när jag satt och "påtade" ner tråden. Och vad mig anbefaller så har du faktiskt helt rätt, har man inget intresse av denna typen av trådar/inlägg så hoppar man bara över dom.

 

Nu var inte tråden skapad för att få igång en diskussion mellan medlemmar på forumet.... så efter helgen rensar jag bort alla inlägg och klistrar fast den. Men jag kommer även förtydliga i OT att detta är ett önskemål och att den som assisterar i ett "ärende" är den som sätter ramarna för hur loggen ska visas.

 

Det här är OT,,

Fick en fundering eftersom du rensar tråden,, "Sheriffen gillar inte fria radikaler helt enkelt"  :P

Inte ot,,

Intressant tråd eftersom det ligger mycket jobb bakom som många gör helt gratis och av välvilja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Jarru... verkligen OT

 

Tråden skulle vara fastklistrad och låst... my mistake.

 

Jag hade inte i åtanke att det faktiskt underlättar för de medlemmar som hjälper aktivt att en loggfil är fullt synlig. Misstaget är rättat... och jag låter de skrivna inläggen ligga kvar så vederbörande får chansen att svara i dialogen. Sen ser jag ingen anledning att det ska ligga kvar... inte i denna tråden iallafall. Men för all del... skapa du en tråd i Café eller liknande om du vill lufta dina funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Jarru... verkligen OT

 

Tråden skulle vara fastklistrad och låst... my mistake.

 

Jag hade inte i åtanke att det faktiskt underlättar för de medlemmar som hjälper aktivt att en loggfil är fullt synlig. Misstaget är rättat... och jag låter de skrivna inläggen ligga kvar så vederbörande får chansen att svara i dialogen. Sen ser jag ingen anledning att det ska ligga kvar... inte i denna tråden iallafall. Men för all del... skapa du en tråd i Café eller liknande om du vill lufta dina funderingar.

 

Det var inte illa menat med bettan och sheriffen :ph34r: . Jag ber om ursäkt i sådana fall om du tycker illa vara :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag klargöra... detta är inte framtaget som en ny forumregel. Det har varit efter en dialog med andra medlemmar under en tid och jag tyckte det var en bra idé och ett bra sätt att få bort dessa oändliga loggar.

 

Cecilia... jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte hade dig i åtanke när jag satt och "påtade" ner tråden. Och vad mig anbefaller så har du faktiskt helt rätt, har man inget intresse av denna typen av trådar/inlägg så hoppar man bara över dom.

 

Nu var inte tråden skapad för att få igång en diskussion mellan medlemmar på forumet.... så efter helgen rensar jag bort alla inlägg och klistrar fast den. Men jag kommer även förtydliga i OT att detta är ett önskemål och att den som assisterar i ett "ärende" är den som sätter ramarna för hur loggen ska visas.

 

Inget du behöver be om ursäkt för :)

Kan du inte skriva mer om hur man använder spoiler-knappen?

För användning av den gör alla nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Code

 

quote

 

Vad och vilken är "spoilerknappen"? kanske borde inlägget innan det klistras innehålla en liten guide med förklarande bilder, och så kan ju inlägget läggas i kategorin för malware.

 

Kanske t.om så att stenis skulle kunna döpa om "spoiler" till något annat mera passande, typ "logg" eller "bifogad text" och  översätta "show -> Visa" :)

 

Manneman, funderade bara på varför ska man kopiera loggen som oftast är en textfil, in i en ny textfil innan man postar den? <_< <_<

Kanske även om det blir en liten guide för bifogade, förklaras (Cecila kanske kan hjälpa till, hur man tar bort eventuell information ur loggarna som inte bör publiceras, som t.ex en användares fulla Namn, IP-adress, produkt-id eller liknande.

 

spoiler, finns det verkligen en knapp eller måste man skriva den manuellt??

 

Edit: Spoiler finns under "Special BB-code"-knappen.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej på så sätt, jag trodde faktiskt du hade någon form ersättning från IDG. Snålt av dom.

Lite kort bara, jag har endel koll å kunskap så jag klarar ta bort "ohyra" till husbehov, så därför kan jag lätt konstatera att du är riktigt duktig på detta.

 

Du tar dej an varje fall till 105%, inget halvmesyr där inte, du kastar på "kunden" 5-10 olika scanningar med loggar som följd.

Som jag sa innan.. varenda droppe skall ältas, och ut skall det.

 

Om vi nu skall tänka mer "nationalekonomiskt" blandat med "sila mygg å svälja kameler".

Varenda dator jag får in, och jag menar varenda, innehåller "skit", 2-3 minuter för desktopen skall uppträda osv.

Hur många procent av besökarna och så även stamkunder härinne har icke-önskat-skräp i sina burkar tror du? 80% en trolig siffra?

 

Jag tror ärligt att det kliar fingrarna på dej, du skulle vilja kasta dej över samtliga burkar, rent tvångsmässigt, men också med nöje.

Fast du vet att det tar bara två månader så är skräpet tillbaka igen. Då folk surfar vårdslöst, eller ens bryr sej.

 

Ponera nu att man vill ha sin dator i topprestanda. Då är det mycket att tänka, som vi inte skall gå djupare inpå.

Men all denna bloatware, mellan 20-30 program pg.a fabrikat. Den stör dej inte ett smack. Virusprogram som inte ens har

ett existenberättigande, inte värda namnet ens, ifrågasätter du inte heller.

 

Så denna jakt på strängar och annat fragment är en kiss i havet - mot all bloatware med sirap till AV-prog,

Exempel, du vet mycket väl vad "Asus Network iControl" gör. Men du bryr dej bara om myggen, och kamelerna springer åttor runt benen på dej, och du vägrar se dom?!

 

Köper du mitt resonemang? Nej Cecilia, du är enveten som få.. misstänker jag ;)

Jaja, lite nattlektyr, så får du lite morronpost - nu väntar sängen, gonatt.

 

mvh 

marion

 

edit, Du tala om för ett tag sedan att både du å din kille kör med bloatware-install, det förbryllar, eller kanske ger svaret.

 

När medlemmar ber om hjälp med skadliga program eller liknande så tar jag på mig mina säkerhetsinriktade glasögon, bildligt talat förstås, och då gäller det att gå igenom datorn så noga jag kan, så att där t ex inte finns någon keylogger, trackingfunktion etc kvar i datorn. Keyloggers och tracking är inget som någon märker av, dvs det räcker inte med att bara konstatera att nu är reklamen borta och då är allt bra. Jag gillar att sätta käppar i hjulet för kriminella och dem som håller till i gråzonen. :angry:

 

Frågar någon om prestandaproblem blir det en annan sak, en annan syn på vad pågår i datorn. Då kan det bli aktuellt att föreslå byte av t ex antivirusprogram, avinstallationer av resursslukande program eller program som inte används. Likaså om någon frågar om val av antivirusprogram, då får man fråga om behov och befintlig dator så att det går att avgöra vilken typ av skydd de behöver.

 

Vare sig jag, min sambo, pappa eller syster har fått in några konstiga toolbars eller andra tillägg under alla år, eller för den delen andra skadliga program. Så vi har nog lite olika syn på hur det ser ut i datorer. Visst förekommer det att folk återkommer för att de fått in nya olämpliga tillägg, men det är få så jag tror nog att de flesta lär sig att vara mer uppmärksamma på vad de gör.

 

Min förra dator var en Packard Bell, men även om jag inte ominstallerade den med en ren Windows så såg jag till att avinstallera alla onödiga program (och det gäller även min sambos dator). Den dator jag använder nu byggde jag själv och Windows-installationen är förstås gjord med Microsoft-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman, funderade bara på varför ska man kopiera loggen som oftast är en textfil, in i en ny textfil innan man postar den? <_< <_<

Kanske även om det blir en liten guide för bifogade, förklaras (Cecila kanske kan hjälpa till, hur man tar bort eventuell information ur loggarna som inte bör publiceras, som t.ex en användares fulla Namn, IP-adress, produkt-id eller liknande.

 

Självklart har du en poäng... det är helt klart sista gången jag gör en skapar en guide en fredag. Huvudet har inte hängt med, uppenbarligen.  

 

Jag kommer att göra om tråden under kommande veckas början, ta med all feedback i ämnet samt rätta de uppenbara missar som gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manne, det var ju en Fredag och klockan var ju över 19 så då hade kanske starkvarorna redan kommit fram då är det lätt hänt att snurra in sig i textdokument.

Cecilia skulle man kunna få se en bild på ett par såna glasögon B) B) ;)

 

Marion :wub:

 

Edit: nu är jag så LördagsOfftopic men tråden ska ju rensas :)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var inte tråden skapad för att få igång en diskussion mellan medlemmar på forumet.... så efter helgen rensar jag bort alla inlägg

 

Tråkig du är. Jag trodde du skulle säga: (då trådens budskap inte blev som du tänkt)

"Vad trevligt att alla ni stamgäster som bidrar med support bekantar er med varandra för en gång skull, så låt inte mej störa"

 

Istället sa du:

"Prata, diskutera, flamsa osv. kan ni göra på eran i fritid, härinne är vi politiska korrekta - inget annat å basta!.."

 

Till Cecilia Sierra å Jarru jag replayar er nån annan gång i ämnet, men det var roligt å ventilera lite andra tankar, så länge det vara.

 

Puss på er..

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl meningen att man ska bekanta sig i någon Café-tråd och inte i en tråd som handlar om hur man ska göra med loggar. Om alla dessa 18 inlägg skulle finnas kvar, skulle informationen om hur loggar ska hanteras drunkna i en massa annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl meningen att man ska bekanta sig i någon Café-tråd och inte i en tråd som handlar om hur man ska göra med loggar. Om alla dessa 18 inlägg skulle finnas kvar, skulle informationen om hur loggar ska hanteras drunkna i en massa annat.

 

Är alla moderatorer stöpta i samma strikta form, så även du? ;)

 

Givetvis så har du en stor poäng, men att vara moderator innebär också att hålla en viss service, med stor respekt för aktiva medlemmar.

Så ett normalt förfarande kan se ut såhär.

"Hejsan pojkar å flickor, mina små gullegrisar, nu hamna ni lite fel, men jag byter rubrik på tråden och lägger den i caféet"

 

Eller är du av annan åsikt Cecilia? Dååå finns det inget hopp för forumen i framtiden och facebok lär ta ännu mer marknadsandelar framtida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett forum ska fungera för alla, för dem som besöker det ofta resp. sporadiskt och för den som kommer första gången, måste det finnas lite ordning. Sen varierar det mellan olika forum var man drar gränser och hur man hanterar när något inte längre fungerar. Men både här och i Eforum är det väl lite så att den som startar en tråd är en sorts ägare till tråden och har mer att säga till om när det gäller tråden än andra, dvs om trådskaparen drar iväg den off-topic så går det ofta bra men inte om andra gör det för mycket, eftersom det leder till att trådskaparens problem/fråga/ämne hamnar i skymundan och inte får bra svar.

 

Det finns olika sätt att lösa det på och i Eforum skulle vi antagligen dela upp den här tråden i två delar, en om loggar och en om annat. Sen skulle jag nog där först starta en diskussionstråd för att få in synpunkter från alla som kan tänkas vara intresserade innan det tas ett beslut i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett forum ska fungera för alla, för dem som besöker det ofta resp. sporadiskt och för den som kommer första gången, måste det finnas lite ordning. Sen varierar det mellan olika forum var man drar gränser och hur man hanterar när något inte längre fungerar. Men både här och i Eforum är det väl lite så att den som startar en tråd är en sorts ägare till tråden och har mer att säga till om när det gäller tråden än andra, dvs om trådskaparen drar iväg den off-topic så går det ofta bra men inte om andra gör det för mycket, eftersom det leder till att trådskaparens problem/fråga/ämne hamnar i skymundan och inte får bra svar.

 

Det finns olika sätt att lösa det på och i Eforum skulle vi antagligen dela upp den här tråden i två delar, en om loggar och en om annat. Sen skulle jag nog där först starta en diskussionstråd för att få in synpunkter från alla som kan tänkas vara intresserade innan det tas ett beslut i frågan.

 

??

Oj Cecilia, du chocka mej där. Du är ruggigt PK, byråkratin bara flödar. *häpen här*

 

Jag måste be Manneman om ursäkt för den kritiken jag gav honom, han är ju bara en smekning, en liten bris, mot ditt Eforum hör jag.

Manneman, låt tråden stå under måndagen, sedan har du rätt.. kasta den rakt av, jag föll i depression  ;)

 

Edit, detta tog kvällens pris, när det sunda förnuftet övergår människans förstånd:

"Sen skulle jag nog där först starta en diskussionstråd för att få in synpunkter från alla som kan tänkas vara intresserade innan det tas ett beslut i frågan."

 

 

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är byråkratiskt att fråga vad folk tycker innan man bestämmer något?

Jag tycker det är mer demokratiskt.

 

Gomorron på er.

Var ute på krogen igår, några glas innanför blusen blev det, sorry om jag ilskna till.

Manneman? Jag vet att du är en gentleman under ytan ;), så kan du dela å flytta tråden är du gulllig.

och ja, du kan döpa den kärringtjöt eller vad du vill.. haha

 

Jag måste rusa här, innan vill jag läsa den igen, om det är okej för övriga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomorron på er.

Var ute på krogen igår, några glas innanför blusen blev det, sorry om jag ilskna till.

Manneman? Jag vet att du är en gentleman under ytan ;), så kan du dela å flytta tråden är du gulllig.

och ja, du kan döpa den kärringtjöt eller vad du vill.. haha

 

Jag måste rusa här, innan vill jag läsa den igen, om det är okej för övriga.

 

Du hinner läsa den... den ligger kvar hela måndagen.

 

Vill du ha en tråd under Café som kallas "kärringtjöt" så varsågod... så länge den håller sig inom ramarna för forumreglerna. Att låta dessa inläggen hamna i en ny tråd helt utan kontext för att någon eller några ska få munhuggas ser jag ingen anledning till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...