Gå till innehåll

[ LÖST ] Windows 8,1 Internet Explorer 11


Lasse B

Recommended Posts

Fråga.

Har tidigare med Windows 7, och internet Explorer 10 kunnat beställa biobiljetter på SF bio.

Går bra ända fram tills dess att man skall skicka iväg beställningen.

En petitess i sammanhanget, spelar egentligen ingen roll, men undrar om  kan det vara något med IE 11 an ?? eller med Windows 8,1, eller är det något med SF, och nya Windows 8,1 med IE 11.

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det har med Windows 8.1 att göra. Möjligen IE11 så lägg in en annan webbläsare och testa så får du nog svar på det.

Annars kanske det är något som saknas eller är blockerat. Javascript, Java, Flash, Silverlight, popupblockerare? Har aldrig beställt på SF så vet inte vad de använder för tekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

En skitsak bara, men ville kolla lite.

Allt är ju så nytt med 8,1, exempelvis så går det inte att beställa bank Id, när man har Swedbank, inte jag i alla fal.

Kommer säkert lösningar på allt.

Till sist, var ett tag lite negativ till Windows 8, men jag tycker att det är strålande.

Ha en bra dag.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra att det löste sig.

Jag använder inte alls "appar" utan kör enbart i desktopläge så jag vet inte säkert, men jag gissar att det även kan ha betydelse om man kör webbläsaren som "app" eller i desktopläget när det kommer till sådant som BankID.

Lite offtopic men jag rekommenderar verkligen att testa Mobilt BankID. Jag tycker det är supersmidigt även när man sitter vid datorn och ska logga in på något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...