Gå till innehåll

ga-h55m-usb3 ersättare?


polk

Recommended Posts

Jo, det kommer nog bli så ändå, eftersom du är så kräsen på bilden, så kan integr. g-kortet ge en "blurrig" bild.

Köpa dyrt m-kortet med massa "option" känns onödigt, pengarna skall du lägga på G.kortet, och en medioker cpu.

 

Kolla igen på dessa moderkort i skiktet 690-749kr - HÄR - (dessa har socket 1150)

1. Du får bestämma dej vilken size på låda du vill ha, idag har du mATX,   (ATX blir avsevärt skrymmande)

2. En CPU bör kosta runt 1500:- för att bli trevlig.

3. Grafikkortet passar jag på, vet inte hur högt upp i pris man bör gå, så fråga vidare där.

 

Men varför skall du byta låda för? Din mATX duger gått, mindre chassin skräpar mindre, eller är du en "fåfäng unge"?  :D

 

Hehe Nejdå jag är ingen fåfäng unge men min låda börjar bli snart 10 år gammal och kontaktstyckena passade inte ens till mitt mkort jag har nu och fick då låta göra en specialare för att det skulle funka så jag tänkte att det kanske är lika bra att byta.Det blir isåfall ett matx chassi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Nejdå jag är ingen fåfäng unge men min låda börjar bli snart 10 år gammal och kontaktstyckena passade inte ens till mitt mkort jag har nu och fick då låta göra en specialare för att det skulle funka så jag tänkte att det kanske är lika bra att byta.Det blir isåfall ett matx chassi.

 

Jag förstår, misstänker att du fick sätta 20 -> 24 pinnars ATX-skarv.

Du får bestämma resten själv, men jag kan hinta lite.

 

ATX ger dej klumpigare låda, och mer PCI & DIMM-banker, vilket du inte har nytta av?!

mATX blir billigare kort och låda, mer smidigt. 2 DIMM & 1 PCI 1 PCIe om detta räcker för dej?!

 

Båda korten kan hantera 16ram, och har samma prestanda/fart.

Själv använder jag bara en sönderklippt bottenplatta av låda, slipper se den då den får plats under soffan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...