Gå till innehåll

Startsidan Väder.


Lasse B

Recommended Posts

Fråga.

När jag tittar på startsidan väderkornen, så syns vädret för Stockholm.

Klickar jag sedan på denna ( Ikonen ) kommer det upp, får väder andvända din plats.

Tillåt / Blockera.

Klickade på tillåt, då kom vädret upp för England, syns även i ikonen på startsidan.

Hur fa...... får man tillbaka stockholmsvädret ??

Om jag blockerar vad händer då ??

Ingen viktig fråga, men nyfiken på allt.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka inne i appen så kan du lägga till och ta bort platser och även ändra vilken som ska synas när du startar appen. "Platser" är det du ska in i och ändra.

 

Vad gäller panelen på Startmenyn så är det nog så att den använder "plats". Har du då en ISP som levererar internet från t e x  Stockholm så är det Stockholm som dyker upp i den levande panelen. Jag misstänker att det är en miss från MS. I en Windowstelefon eller i en Windows Surface tas positionen fysiskt via telefonnätet eller GPS vilket man inte har i en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, det funkade.

Man kommer fram en bit i taget med W8,1.

Otroligt nöjd med W8,1.

Men undrar om det inte är lite småfel, här och där, allt är ju så nytt, men det löser sig nog, kommer säkert uppdateringar framöver.

Ha en bar dag, hoppas att du inte blåser bort under kvällen, för du behövs till forumet.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger "startsidan" är du på din webbläsares startsida, och i så fall vilken adress är det till den?

eller är det "startsidan" aka startskärmen alltså Windows Metro meny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...