Gå till innehåll

Problem med skärmsläckare


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Jag har windows 7 på min dator och med jämna mellanrum händer det att den "stänger av" skärmsläckaren när den har gått i gång,den stänger inte av den direkt utan det kan ta allt från ngn minut och 10 minuter,jag har använt mig av enhetshanteraren för att kolla så att exempel funktionen "låt nätverkskortet väcka datorn" är avstängd.

 

 

tips och råd mottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Den stora frågan är egentligen om du har trådlös mus eller tangentbord?

Hur som så skulle ju ett lösenord för skrämsläckaren förhindra att den avslutas, annars är ett bra (och säkrare sätt, så länge du har ett / ett bra lösenord) att låsa arbetsstationen när du lämnar den Win+L (eller lämpligt alternativ på startmenyn vilket förhindrar obehöriga att använda datorn.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Den stora frågan är egentligen om du har trådlös mus eller tangentbord?

Hur som så skulle ju ett lösenord för skrämsläckaren förhindra att den avslutas, annars är ett bra (och säkrare sätt, så länge du har ett / ett bra lösenord) att låsa arbetsstationen när du lämnar den Win+L (eller lämpligt alternativ på startmenyn vilket förhindrar obehöriga att använda datorn.

Hej

Var hittar jag inställningen för ett lösenord till skärmsläckaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj där ser man alternativet finns tydligen inte längre utan är ersatt av inloggningsskärmen

http://www.sevenforums.com/tutorials/15322-screen-saver-password-protection-enable-disable.html

 

Annars som sagt använd "lås arbetsstation" (Windows knapp + L på tangentbordet) för att skydda datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...