Jump to content

Problem med skärmsläckare

shysstkille
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag har windows 7 på min dator och med jämna mellanrum händer det att den "stänger av" skärmsläckaren när den har gått i gång,den stänger inte av den direkt utan det kan ta allt från ngn minut och 10 minuter,jag har använt mig av enhetshanteraren för att kolla så att exempel funktionen "låt nätverkskortet väcka datorn" är avstängd.

tips och råd mottages tacksamt

Den stora frågan är egentligen om du har trådlös mus eller tangentbord?

Hur som så skulle ju ett lösenord för skrämsläckaren förhindra att den avslutas, annars är ett bra (och säkrare sätt, så länge du har ett / ett bra lösenord) att låsa arbetsstationen när du lämnar den Win+L (eller lämpligt alternativ på startmenyn vilket förhindrar obehöriga att använda datorn.

Edited by si3rra

• 2 months later...

Den stora frågan är egentligen om du har trådlös mus eller tangentbord?

Hur som så skulle ju ett lösenord för skrämsläckaren förhindra att den avslutas, annars är ett bra (och säkrare sätt, så länge du har ett / ett bra lösenord) att låsa arbetsstationen när du lämnar den Win+L (eller lämpligt alternativ på startmenyn vilket förhindrar obehöriga att använda datorn.

Hej

Var hittar jag inställningen för ett lösenord till skärmsläckaren?

Oj där ser man alternativet finns tydligen inte längre utan är ersatt av inloggningsskärmen

http://www.sevenforums.com/tutorials/15322-screen-saver-password-protection-enable-disable.html

Annars som sagt använd "lås arbetsstation" (Windows knapp + L på tangentbordet) för att skydda datorn.

• 4 weeks later...