Gå till innehåll

Påminnelse funktion


hiller

Recommended Posts

I vilket standard program finns en påminnelse funktion inlagd?

 

Alltså lägga in att : jag vill bli påmind om en händelse ett visst datum.

 

Vet att det finns i något standardpgr , men kommer inte ihåg i vilket.

 

Tacksam för förslag

 

Med vänlig hälsning        P- E  A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schemaläggaren är såvitt jag kan förstå avsedd för progamaktiviteter.

Jag önskar mig en slags "post-it"-funktion dyker upp och påminner mig om något jag ska göra.

Den finns i något av de enklare standardpgr, men jag minns inte i vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det du efterfrågar kan man göra i schemaläggaren, om du tex väljer att skapa ett meddelande i schemaläggaren så poppar det upp ett meddelande på skärmen vid vald tidpunkt, har du ens testat det jag föreslog? Annars så finns det en uppsjö av olika påminnelse-program på nätet. Google är ett bra ställe att börja på. :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade inte annat än scheman för datorn i "schemaläggaren, Inte den privata larmfunktion jag sökte. Kollat "Tech-supp där fanns flera/många/uppsjö av dylika progr. Där siten upplyste om att google har en dylik funktion, men som är under uppgradering/förändring just för tillfället, om jag har uppfattat infon rätt.

 

 

Windows live mail - kalender är förmodligen den jag har använt tidigare

 

 

Tack för alla förslag

Redigerad av hiller
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu räknar Windows Live till standardprogram så finns kalenderfunktionen där man kan göra det du efterfrågar. Annars finns motsvarande funktion i Outlook eller Googles kalenderfunktion.

 

Men du.. du har enkel snabb kalender med alert på gmail-kontot, (synkar även med smartphone)

och det kan väl räknas som ett "standardprogram" idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det du efterfrågar kan man göra i schemaläggaren, om du tex väljer att skapa ett meddelande i schemaläggaren så poppar det upp ett meddelande på skärmen vid vald tidpunkt, har du ens testat det jag föreslog? Annars så finns det en uppsjö av olika påminnelse-program på nätet. Google är ett bra ställe att börja på. :)  

 

 

Hur jag än letar hittar jag inte något som kommer i närheten av mina önskemål.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt, att inte närminnet sviktar när man blir äldre. Annars får man be de närmast sörjande att påminna. Lappar på kylen funkar hos oss.

Trots att vi har tre datorer, för olika ändamål, så brukar inte mitt minne svika mig, när det gäller dessa. En sak, jag faktiskt känner mig lite stolt över. Så det här med att något poppar upp, i ett visst program eller på skärmen och påminner mig om nåt, har jag aldrig använt mig av. Inte vad jag kan minnas :)

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...