Gå till innehåll

ansluten men....


Recommended Posts

nån vänlig själ som kan hjälpa mig, har skaffat ett nytt internet abbonemang till dottern från Universal som vi inte lyckas få igång, har haft Telia förut med en Huawei B593 router (olåst) som funkat perfekt men så fort vi sätter i sim kortet från Universal så blir det ansluten men ingen internetåtkomst, har testat kortet i en mobil och det fungerade så kortet kan det inte vara, nån som har nån ide´ ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att Universal kräver sin egen mjukvara för att släppa ut dig? Jag har ingen personlig erfarenhet att använda olåsta Usb-modem utan har använd de som följt med abonnemanget. Då har detta inneburit att installera mjukvara för modemet men också operatörens gränssnitt för att komma in i routern och där ange t ex lösenord osv.

 

Jag skulle rekommendera att du kontaktar Universal.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån vänlig själ som kan hjälpa mig, har skaffat ett nytt internet abbonemang till dottern från Universal som vi inte lyckas få igång, har haft Telia förut med en Huawei B593 router (olåst) som funkat perfekt men så fort vi sätter i sim kortet från Universal så blir det ansluten men ingen internetåtkomst, har testat kortet i en mobil och det fungerade så kortet kan det inte vara, nån som har nån ide´ ?

 

Du behöver ingen mjukvara, du loggar in som vanligt via: http://192.168.1.1/

Därinne skall du skriva in resp. ISP's... APN SIM och viss "diregering"

 

Så här ser manualen ut för tele2, så kan själv googla efter din ISP.

http://www.tele2.se/files/Huawei_B593_(avancerad).pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar, har inte haft tid att gör nåt mer åt detta och tyvärr så är jag inte så haj på det heller för den delen så jag får nog ringa deras support och se om de nu vill hjälpa mig, tycker de borde haft nån typ av beskrivning hur man går tillväg men det var väl meningen man skulle tagit abbonemanget med modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...