Gå till innehåll

Virtuella minne tar slut? :S


straatMan-

Recommended Posts

När jag låter datorn stå på ett tag, ca 24 tim eller liknande så kommer det upp en varningsruta där det står att mitt virtuella minne håller på att ta slut. Jag har 1.5gb i minne.. Det här har jag inte upplevt förut, så jag undrar vad det kan bero på? Visst, jag kan åtgärda problemet (starta om explorer), men jag är lite fundersam kring varför detta händer. Någon som vet?

Tack på förhand. Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är det någon spyware, trojan eller liknande som ligger och tar upp minne?

Testa genom att kolla vilka processer som är igång på systemet respektive hur mkt minne dessa processer tar. Du kanske även bör söka igenom med ad-aware och något antivirusprogram t ex Ewindo, och/eller Windows Defender. Innan du söker med Defender så ska du naturligtvis uppgaredera till senaste versionen mer info om detta finns på startsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för inställningar för växlingsfilen? Om du har satt den till ett fast och lågt värde är det säkerligen det som är osaken till meddelandet.

Hm jag har stängt av växlingsfilen totalt. En lärare i skolan sa att om man har mycket minne så kan man ta bort den. Men ska jag låta växlingsfilen bestämmas av windows då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Finns en tråd någonstans om detta, i teorin funkar det men inte praktiskt.

Körde några veckor utan men med "tunga program" eller ett minnesläckage pga

nåt dåligt program så kraschar det till slut.

Nuförtiden är "minnesläckagen" ofta malware och inte dåligt skrivna program.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...