Gå till innehåll

obefintligt ljud - i det närmaste


Recommended Posts

Det finns ju lägen när man faktiskt skulle vara betjänt av att HÖRA ljudet från ett videoklipp

eller en film eller om man kollar nyheterna på datorn.

Min dator har aldrig gett ifrån sej mycket av den varan.

Hur kollar man vad man har för ljudkort i datorn och kunde man tänka sej köpa ett nytt för utbyte??

Skulle det vara mycket krångel ??

Säjas bör, att när man pluggar in lurar så är ljudet helt ok...men det är kanske inte alltd som man tycker att det e så kul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va kul du e... Sandis.... hahahaha

Nej min bästa Marion, det är bara näst intill obefintligt... och så har det nog jämt varit, ända sen födseln alltså :-)

MAO, så börjar jag bli trött på det och skulle gärna vilja fixa det hela om möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va kul du e... Sandis.... hahahaha

Nej min bästa Marion, det är bara näst intill obefintligt... och så har det nog jämt varit, ända sen födseln alltså :-)

MAO, så börjar jag bli trött på det och skulle gärna vilja fixa det hela om möjligt.

 

Okej, ljudet har varit väldigt lågt, knappt hörbar volym sen den var ny. Rätt uppfattat?

Kan du missat höja systemljudet eller annan inställning?

 

1. klicka på högt-ikonen, välj mixer höj alla spakar.

2. skriv "ljud" under kör, gå in på "ljud" -> inställningar och kika där om nåt står lågt eller labba lite därinne.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det märkligaste har just hänt.

Jag har precis avslutat uppdateringen till Windows 8,1

Nu har jag lite bättre ljud, men... när jag har alla kontroller på max så visar ändå dom här staplarna som fladdrar upp och ner

max 25% av hela stapeln

och

högtalarikonen längst ner till höger visar att högtalarljudet är AVSTÄNGT !!!!

Att högtalarljudet skulle vara avstängt samtidigt som jag ju faktiskt har bättre ljud än tidigare är ju märkligt, 

Kollar på tv4 play, deras ljud i direktsändning.

 

När jag klickar/dubbelklickar på iconen nere till höger så händer ingenting.... ??

Fattar bara mindre..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det märkligaste har just hänt.

Jag har precis avslutat uppdateringen till Windows 8,1

Nu har jag lite bättre ljud, men... när jag har alla kontroller på max så visar ändå dom här staplarna som fladdrar upp och ner

max 25% av hela stapeln

och

högtalarikonen längst ner till höger visar att högtalarljudet är AVSTÄNGT !!!!

 

Okej, nu är visserligen eMachines en lågbudget modell under Acer'n, men det är aldrig fel på hårdvaran kring ljudet.

Iofs, låter det skränigt om man spelar för högt.

 

Men i ditt fall låter solklart att det just är programvara/drivers som spökar, du fick tom beviset nu när win8.1 ramla in, eftersom det börjar bugga.

Du får vänta tills de släpper nån buggpatch eller andra drivers för 8.1. Svårt att hjälpa dej över ett forum.

 

Edit: läs denna:

http://www.neowin.net/forum/topic/982454-emachines-e732z-problem-very-quiet-sound-from-speakers/

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lågt ljud eller Dämpad Sound

  • Låg eller dämpat ljud kan orsakas av Windows Sound Module eller Sound Mapper som integreras med e-Machine ljud. e-Machine ljud kan dirigeras via Windows Sound Mapper och vände ned eller inaktivera i Windows Audio Profile. Kontrollera din Windows Audio profil för låg volym eller för att se om ljudet är avstängt och justera därefter.

Read more: http://www.ehow.com/list_6133226_audio-problems-emachines.html#ixzz2jiIlTjHP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Marion, ska med intresse läsa dina länkförslag - och så får jag vara glad för det lilla ljud jag sent om sider fått,

men kan fortfarande inte förstå vadför iconen där nere till höger kan visa på "ljud avstängt",

när jag samtidigt fått det bästa ljud någonsin - fast det är svagt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Driver turbo, är det ett program man borde köpa sej ?? ca $30..

 

Nää, köp dej ett par externa högtalare för 200kr.. räcker länge ;)

Dom säljer även små smidiga högt med sub, riktigt bra ljud - för drygt 300:-

Hade själv ett par sådana med mej som resehögtalare sist på hotellrummet - disco high life ..hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

högtalarikonen längst ner till höger visar att högtalarljudet är AVSTÄNGT !!!!

 

 

Jag byggde om en dator idag från 7 -> 8 fick samma fenomen som du.

Det är en bugg i gränssnittet, stoppar du in 3,5 pin i externa uttaget försvinner "stoppikonen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Marion, men med ljudet i denna dator - eller snarare bristen på ljud- borde folk varnas för inköp...trist !!

Du föreslog högtalare, men tills vidare tror jag det blir lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...