Gå till innehåll

HP's nya flaggskepp :))


Recommended Posts

Måhända jag stör mej saker & ting, men när "tekniken övergår människans förstånd", måste jag föreviga detta..

 

Vill dela med mej av en tomlåda. Konventionellt nätagg är history, nya "modet" är "laptop-agg", (ligger på utsidan se bild)

för att djävlas så passar inte HP's övriga laddare, utan kontakten är givetvis av ny sort.

 

Denna dator köper konsument för att kunna förändra och bygga ut, som ni ser är den lika tom och innehållslös som huvet

på konstruktören, om vi nu väljer att kalla denne "konstruktör", den har inte ens wireless-chipet, (kostnad c:a 3 kronor)

 

Chassit är lika "tjock" som en foliehatt, så de tämligen tysta fläktarna gör lådan till ett membran,

när detta ekipage spinner loss, blir det ett underbart ljud som mest kan liknas vid en bastuba. 

 

Att skicka så mycket luft från Kina känns väl ändå onödigt dyrt? Missa jag nåt?  :o

 

 

post-6485-0-85825400-1383782343_thumb.jp

post-6485-0-42330000-1383782825_thumb.jp

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i hela, är det ett mATX eller mindre? i en miditower BTX låda?

och inga expansionsportar? hej uppgraderingsmöjlighet 0.

Vad är det för processor? underligt att välja en cooler-master istället för ens en stock/box-kylare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i hela, är det ett mATX eller mindre? i en miditower BTX låda?

och inga expansionsportar? hej uppgraderingsmöjlighet 0.

Vad är det för processor? underligt att välja en cooler-master istället för ens en stock/box-kylare.

 

Såg inte att det satt coolermaster förän du sa det, aldrig sett det på en "märkesdator" förr.

Men kortet är fruktansvärt naket som du ser. Inga extra SATA, inga PCI eller sata-usb3,

och när jag tittar igen så sitter det en gammal 775-socket på den.

 

Troligtvis har dom köpt in gamla (mindre än mATX) kort från en "htpc barebone" tillverkare som kursat ;)

Men det är illa.. ett riktigt lågvattenmärke av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för prestanda på monstermaskinen? :)

Ang. cooler-master så har jag för mig att jag sett det tidigare hos HP eller om det var en Compaq, en vit ATX låda med blå genomskinlig front och en lucka längst ner där man skulle ha sina cd skivor, typ p3 eller p4,

Har ju aldrig imponerats av deras kylare, stock brukar prestera bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för prestanda på monstermaskinen? :)

Ang. cooler-master så har jag för mig att jag sett det tidigare hos HP eller om det var en Compaq, en vit ATX låda med blå genomskinlig front och en lucka längst ner där man skulle ha sina cd skivor, typ p3 eller p4,

Har ju aldrig imponerats av deras kylare, stock brukar prestera bättre :)

 

Håller med dej stock & Intel rullar alltid svalt å tyst.

Burken är redan ivägskickad tyvärr, jag ville kolla moderkortet närmare nu efterhand.

(Jag bytte bara disken och ryckte bort överfödig chassifläkt, för att nedgradera till win7, vilket inte var helt enkelt)

 

men när du säger det ja, så har jag också ett minne av det, innan HP köpte upp Compaq

jag googla på det, hitta "gammalt fragment" på HP's sajt;  "HP Pavilion Elite e9240f - Upgraded case to Cooler Master HAF 912"

 

 

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...