Gå till innehåll

Galopperande trögt Internet


CGD

Recommended Posts

För några månader sedan gjordes ändringar i Internetåtkomsten där jag bor. För alla boende så ingår nu bredbandsuppkoppling och IP telefon från Bredbandsbolaget i månadsavgiften.

För att telefonen skall fungera så måste jag använda den router som Bredbandsbolaget skickar mig. En Zyxel P-2812HNU-F1 vT.

När jag mäter uppkopplingen med Bredbandskollen så får jag nu minst samma om inte bättre resultat än tidigare. Ta emot 104,45 Mbit/s och skicka 92,75 Mbit/s. Det ser ju inte dåligt ut.

Men allt för ofta så kommer sidorna inte upp alls. Det kan krävas flera försök för att komma in på en sida. Men en annan gång så kommer sidan upp direkt.

Vad kan vara fel? Kan det vara den nya routers fel? Hur går det för andra som har denna router?

 

PS. Jag använder Firefox 21.0

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för nåt liknande för nån månad sedan. Kör också Firefox och det hände när jag hade uppe ett fönster/flik med flashplayern. Dessutom förbrukades all min nerladdnings mängd hos min ISP så dom begränsade min hastighet. Efter mycket felsökning upptäckte jag att det var flashplayern som tokladdade ner nånsens i en fil i chachen som växte och växte. Jag laddade ner en ny vesion av flashplayern och problemet försvann. Det här programmet är super bra för att hålla koll på trafiken på nätet http://www.softperfect.com/products/networx/ Jag har igång det med en halvtransparent graph på skärmen där jag ser trafiken.

 

Inte säker du har samma problem men kan vara en ide att kolla om du har senaste flashplayern.

 

mvh/m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...