Gå till innehåll

Windows 8 bättre än Windows 8.1


Mikael i Nässjö

Recommended Posts

Jag skrev här tidigare om att få veta vad ni tycker om windows 8.1. Jag laddade ner windows 8.1 pro för att utvärdera denna version. Jag tycker att windows 8 är bättre, lättare att hitta alla knappar m,m  Det finns ej nån startknapp på skrivbordet som man är van vid sen de äldre versionerna som xp & sjuan m,m men det finns en gratis startknapp som är till för windows 8, där i ser du alla funkioner, favoriter, program m,m du kan även göra egna inställningar i denna. Jag hade windows 8 i innan jag laddade ner windows 8.1. Har nya microsoft office plus 2013 som ej funkade bra ihop med windows 8.1 så jag gick tillbaks till windows 8 pro 64 bit & office plus 2013.

Internet explorer 10 är bra men jag använder google chrom , denna passar alldeles utmärkt, snabbare, söker bättre än internet explorer. 

 

:rolleyes:  :D

 

 

post-18055-0-49868600-1383914921_thumb.p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Win 8.1 Pro (x64) och Office Pro Plus 2013, inga problem.

I Win 8.1 ingår dessutom IE11, snabbare än IE10 och funkar lika bra som Chrome (som jag iofs använder hellre pga av alla add-ons)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... du har kört testversionen av 8.1? Det är ju jättebuggigt jämfört med den skarpa versionen som kom i november.

 

Hursomhelst... har du hittat något som passar DIG så är det vad som är viktigt, inte vad någon annan tycker.

 

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Win 8.1 Pro (x64) och Office Pro Plus 2013, inga problem.

I Win 8.1 ingår dessutom IE11, snabbare än IE10 och funkar lika bra som Chrome (som jag iofs använder hellre pga av alla add-ons)

 

Det är helt olika vad varje användare har för åsikter. Jag använder bara google chrom. Det är ingen större skillnad på på 8 & 8.1, startknappen som finns nu i 8.1 kan man ju ladda ner en gratis 8 m,m 

post-18055-0-88845300-1383917805_thumb.p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 8.0 var definitivt enklare att installera, hitta passande drivrutiner till och få att rulla problemfritt. Windows 8.1 har varit krångligare, troligen p.g.a. att det inte funnits färdiga tredjepartsrutiner att hitta. Jag har flera gånger fått stoppa in drivrutiner i kompabilitetsläge för windows 7. Man kan ju tycka att man är "dum i huvvet" som håller på med sånt men är man datornörd så är man. :blink:

Var jag inte det så skulle jag absolut nöja mej med att köra windows 8.0.

 

På tal om drivrutiner så kan jag rekommendera nedan sida för de som vill frossa i drivrutiner.

http://www.station-drivers.com/

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det faktum att det verkar fungera så olika för olika personer kan ju vara en indikation på att något inte är så bra, men det kan ju också vara att de personerna haft otur eller gjort något fel.

För min del har ingenting strulat med 8.1, allt från nedladdning, kopiering till USB sticka och installation har gått som smort. Har inte behövt lägga in en enda drivrutin själv, t.o.m. grafikkortet fick den senaste från Nvidia per automatik.

Vad gäller startmenyn/knappen så kan man väl knappast påstå att den är sämre i 8.1 då de förändringa som gjorts är valbara att använda eller ej. Och tredjepartsersättarna fungerar ju på 8.1 också om man nu ändå vill fortsätta använda dem.

Så bra att du hittat det som funkar bäst för dig Mikael det är det viktigaste, men du har fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med dom andra att version 8.1 är bättre. Viktigt är att man har en någorlunda snabb dator, 1.6GHz processor är gränsfall och minst 2Gb-Ramminne. Jag personligen använder Classic Shell där man får till den gamla startknappen m.m. Ett måste i mina ögon sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...