Gå till innehåll

Ingen åtkomst till egen hemsida eller webbhotell


Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har ett litet problem med min egen hemsida via mitt nätverk, jag kommer inte åt varken hemsidan eller webbhotellet på vanligt sätt.

Om jag däremot går via en Proxy så kommer jag åt båda adresserna, detsamma gäller min mobil, jag kommer inte åt sidorna via nätverket

men kopplar jag bort wi-fi på mobilen och ansluter till sidorna via 4G nätet så funkar det.

Vid en kontroll på min dator så får jag följande info:

 

Webbplats (www.starplus.se) är online men svarar inte på anslutningsförsök.

Fjärrdatorn svarar inte på anslutningar på port 80, kanske på grund av inställningarna för brandväggen eller säkerhetsprinciperna.

Den kan också vara otillgänglig just nu.

Windows kunde inte hitta några fel med datorn brandvägg.

 

Kan det vara så att mitt webbhotell har spärrat mej från både min hemsida och deras egen sida

eller kan det vara något annat som gjort detta fel?

 

Har haft i stort sett oförändrad sida sedan 2008

 

Vill kolla eventuella lösningar då jag har svårt att komma i kontakt med webbhotellet

 

/ Starplus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej OlleBull!

 

Kollade med min ISP å där fanns inget konstigt enligt dom, däremot har jag hittat en del av problemet

Jag kommer numera in på min hemsida och det visade sej att F-secure hade ställt in på att använda Proxy och det felet försvann iaf

men jag kommer fortfarande inte in på mitt webhotell, nu kvittar det för jag har sagt upp avtalet med dom och kommer att flytta hemsidan till annat webhotell

Domänen är redan flyttad sedan tidigare.

Anser att detta problem är löst tills dess jag bytt webhotell

 

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...