Gå till innehåll

mitt headset gör konstigt ljud (gnistor)


Gå till lösning Löst av Manneman,

Recommended Posts

Jag har köpt steelseries siberia V2 Frost blue edition och varje gång jag streamar eller har många saker som spelar upp ljud så gnistrar det till. Och det är bara jag som hör det, de som tittar på min stream hör inte det. Jag tror det är fel på mina usb portar för min andra siberia v2 normal (inte frost blue) har inte detta problemet och de har de 2 pinnarna, kommer inte på vad det heter. Jag har bifogat en inspelning när jag är i Hearthstone menyn och streamar. Min telefon suger så kvaliten är inte den bästa med det går att höra. Har letat efter en lösning i några månader, men ingen har någonsin svarat på mina posts, och steelseriest vet heller inte vad problemet är.

Recording.mp3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prövat dem på min mammas laptop, jag laddade även ner OBS (streaming software) och testa eftersom problemet allt finns där när jag streamar men dom funkade felfritt på hennes laptop. Jag har windows 7 Home premium och när du säger speciell programvara menar du steelseries engine som man kan ladda ner på deras hemsida? om det e det du menar så har jag inte det på datorn nu men jag hade det innan jag formatera datorn och då va problemet fortvarande där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok!

 

Då vet vi att inte lurarna är kassa och att du inte saknar mjukvaran. Har du problem med andra USB-enheter när du använder dem i samma portar?

 

Nu har jag inte läst speciellt noga, men hur gammal är datorn du använder? Vilken USB-standard? Det kan ju vara så att lurarna kräver en senare standard än vad din dator har.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först får du kolla om det finns hårdvarukrav på hörlurarna... Det finns USB 1-3... 3 är den senaste. Därefter får du kolla med din dator/moderkortstillverkare vilken standard dina USB-portar har. Är det så att du har USB 1.1 (mindre troligt) och lurarna kräver minst 2.0 så kan det vara en förklaring. Låter kanske långsökt men det är en idé.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så jag läser att jag kräver 2.0 och mitt moderkort har USB 2.0: så då betyder det att det inte är problemet? kan det kanske va att mitt integrerade ljud är skit? kan inte sånt men något med ljud måste det väll vara nu ;D

 

detta stod det om mitt ljud, vet ej om det hjälper

Integrated Realtek ALC888S-VD Audio

*Integrated audio is not available if a sound card is installed.

  • Number of channels: 8

  • Audio CODEC: ALC888S-VD

  • Maximum bit depth: up to 24-bit

  • Maximum sample rate: up to 192,000 Hz

  • Supports S/PDIF digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Som jag fattar det, vilket inte behöver betyda att det stämmer, så har USB-hörlurar inbyggt ljudkort. Då skulle det kunna vara så att drivrutinerna spökar i alla fall.

 

Kolla datortillverkarens/moderkortstillverkarens hemsida om det finns nya uppdateringar till moderkortet... chipset, BIOS osv osv. Se till att du har de senaste av allt. Det är inte alls omöjligt att det kan vara det som behövs... även om USB-portarna fungerar till tangentbord, mus osv så vet man aldrig. Sen kanske du kan ta en titt på uttagen också, så dom är rena från oxidering och damm. Samma sak gäller för kontakten på lurarna. Pilla inte på portarna när du har datorn kopplad till vägguttaget, bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du e fan bäst! jag ladda ner Integrated graphics, chipsets system drivers for Windows 7, Vista, Xp och audio drivers för mitt moderkort som du rekommendera och så är problemet borta! Du fattar inte så länge jag har letat efter en lösning och hur frustrerande det var. TACK!

 

Jag vet inte om jag inbillar mig men det låter som ljudet är mycket bättre med.  :P

Redigerad av slipestream
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...