Gå till innehåll

Har Windows Update slutat fungera?


Wheninrome
Gå till lösning Löst av Wheninrome,

Recommended Posts

Har en stationär dator som jag av arbetsmässiga skäl måste ha Windows XP på, men lyckas inte plocka ner några updates. Har provat alla möjliga och omöjliga tips och idéer som florerar på internet utan att ett enda hjälper. Testade också på en laptop som skulle återställas, och inte ens där fungerar det. Den gröna blobban åker fram och åter och bara "söker uppdateringar", men det sjuka är att svchost.exe numera tangerar 100% hela tiden och fryser datorn mer eller mindre. Ska vi gissa på Microsoft som stänger WU och vill tvinga användarna till nyare system, eller beror detta på nåt annat? Har testat två olika datorer, och flera olika varianter av XP men med samma resultat. Windows Update (WU) svarar inte...tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med allt påtänkligt och t.o.m. försökt uppdatera IE till version 8, men då vill den så klart hämta uppdateringar till den och med detta står den och tuggar oändligt. Svchost.exe pumpar på 100% märkligt nog och jag har ärligt talat inte stött på detta problem tidigare. Jag har installerat XP på hundratals datorer förut, men först nu har detta problem uppstått, så helt klart har något förändrats med MS servrar. Fattar inte varför de inte släppte en sista SP4 med alla KB de släppt sedan SP3, eller i vart fall hänvisade till en sida där man kan hämta dem manuellt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Av någon anledning valde jag att välja "Windows update" istället för "Microsoft update" samt välja anpassad sökning istället för den enklare sökningen och då efter ca 30 minuter poppar den igång och skyfflar ner uppdateringarna. Dock måste man ha uppdaterat sin webbläsare till Internet Explorer 8.0 innan man får det att fungera tydligen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...