Ängegärd Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 HEjSann & hallå!!!Har fått problem med datorn efter att uppgraderat till 8.1 från 8.0. När jag klickar på något blir det 99 gånger av hundra ett dubbel klick av enkel klicket. Klickar jag i ett text dokument eller ett textfält blir allt markerat lika så om jag klickar på en länk på en hemsida så kan hela sidan bli "markerad". Sedan kan klickningen "fortsätta" efter att klickat en gång. Om jag klickar på "krysset" för att stänga ner en sida. Så blir det en "klickning" även på sidan bakom sidan man stängde ner oxå. Det är mycket störande. Har kollat igenom diverse inställningar, men att verkar okej. Har inte provat att avinstallera 8.1 (om det ens går?) Någon som har koll/en teori på vad som gått fel???TACKsam för hjälp ideér. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Hej! Gäller det en mus? I så fall pröva med en annan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 HEjSann & hallå!!! Har fått problem med datorn efter att uppgraderat till 8.1 från 8.0. När jag klickar på något blir det 99 gånger av hundra ett dubbel klick av enkel klicket. Klickar jag i ett text dokument eller ett textfält blir allt markerat lika så om jag klickar på en länk på en hemsida så kan hela sidan bli "markerad". Sedan kan klickningen "fortsätta" efter att klickat en gång. Om jag klickar på "krysset" för att stänga ner en sida. Så blir det en "klickning" även på sidan bakom sidan man stängde ner oxå. Det är mycket störande. Har kollat igenom diverse inställningar, men att verkar okej. Har inte provat att avinstallera 8.1 (om det ens går?) Någon som har koll/en teori på vad som gått fel??? TACKsam för hjälp ideér. Låter som den fått hicka - boota om datorn kanske, innan du lägger pannan i veck? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts