Gå till innehåll

"Program (x86)" heter plötsligt "Program Files (x86)"?


Skull Kid

Recommended Posts

Stämmer. Jag blev väldigt förvånad när jag bytte till engelska, då hette de "Program Files" och "Program Files (x86)", men nu på svenska så heter "Program Files (x86)" så har den fortfarande det engelska namnet? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din "program files (X86)" har du en desktop.ini fil, vad står det i den? om filen saknas så kommer mappen att visas som "program files (x86) men om du ändrar den enligt följande så..

 

Program (x86) ""Svenska""

 

eller om du är lite äventyrlig

 

 

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=julmust

 

så kommer mappen se ut se ut att heta julmust i utforskaren fast den heter egentligen fortfarande vilket de ALLTID gör heter "program files (x86)" i systemet

 

 

post-6791-0-83577000-1385746769.jpg

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ändras direkt, men filen är både system och kan inte skrivas till direkt vad jag vet så kolla så den verkligen ändrats, annars kopiera ut den på skrivbordet, ändra den, ta bort den som ev finns kvar i program files och sen klistra in den redigerade.

 

Fungerar inte "julmust" heller?

desktop_renametoini.txt

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite desperat, men hade andra problem i datorn med. Nu har jag i alla fall installerat om Windows 7 Ultimate, så nu är det problemet löst i alla fall. Hade en del problem, så skulle ändå installera om :) men tack för allt si3rra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...