Gå till innehåll

Samsung Galaxy Trend ?


Nilsson

Recommended Posts

Hej.

 

Vad sägs om denna mobil för bara 999 kr ? den har nästan allt som iphone 4 har, men för det priset under tusen lapp så är denna värd tror jag.

 

Vad tycker du ? - skriv gärna dina omdömen, vill helst veta först innan jag köper.

 

 

 

Samsung-Galaxy-Trend-06.jpg

 

 

 

 

Produktinformation

Samsung Galaxy Trend S7560 har en kompakt design och allt du behöver i en smartphone.

Android 4.0 Ice Cream Sandwich
Enkel layout och subtila animationer gör att allt känns levande. Startskärmen, webbläsaren, e-post och allt däremellan har tänkts igenom för att Android ska vara enkel och lätt att använda.

5 MP kamera
Fånga alla minnesvärda ögonblick med kameran på 5 MP. Eller spela in videor med VGA-upplösning.

4" TFT pekskärm
Skärmen är perfekt för gaming och surfing. Kolla på videor, surfa på nätet, njut av bilder och dina favoritspel.

1 GHz processor
Processorn på 1 GHz gör denna smartphone både snabb och kraftfull.

4 GB minne och minneskortlucka
Lägg till ett  microSD minneskort (upp till 32GB) för mer förvaringsutrymme för bilder, musik och video.

Förpackningen innehåller:
- Laddare
- Batteri
- Datakabel
- Snabbstartsguide

 

 

 

-

 

             

 

Typ av mobiltelefon Touch (Pekskärm) Märke Samsung Modellnamn Galaxy Trend Modell-ID S7560

 

Tekniska detaljer Operatörslås Nej

Operativsystem Android Typ av operativsystem Android 4.0 (Ice Cream Sandwich)

Nätverk 850/900/1800/1900/ UMTS 900/2100

SAR (W/kg) 0,47  

Processor Processorhastighet (GHz) 1,00

Kamera Digitalkamera Ja Upplösning (megapixel) 5,00 Extra kamera Ja Blixt/Fotolampa Blixt (LED) Videoinspelning Ja Videoinspelning (upplösning) VGA

Autofokus Ja

Egenskaper Active sync Ja

Musikspelare Ja

Videospelare Ja

Stödjer följande format AAC, AAC+, AMR-NB, AMR-WB, eAAC+, IMY, MIDI, MP3, OGG, WAV / MPEG4, H.263, H.264

Kalender Ja

GPS Ja

GLONASS Ja

3.5mm mini jack Ja

Skärm Skärmtyp TFT Skärmstorlek (tum) 4,00 Upplösning 480 x 800

Pekskärm Ja Typ av pekskärm Kapacitiv

Minne RAM (MB) 768

Internminne (GB) 4

Stödjer följande minneskort Micro SD/Micro SDHC Maximal uppgradering -

minneskort 32 GB Data GPRS Ja

EDGE Ja

3G Ja

Turbo 3G Ja

4G Nej

Bluetooth Ja

Bluetooth (typ) 3.0 USB Ja

Wi-Fi Ja

Kommunikation SMS Ja

MMS Ja

Chat (Konversation) Ja

Mått Höjd (cm) 12,15 Bredd (cm) 6,31 Djup (cm) 1,06 Vikt (g)

118,00 Batteridata Batterityp Litiumjon Batterikapacitet (mAh) 1 500

Samtalstid 3G (timmar) 8,30 Viloläge/Standby 3G (timmar) 330,00 Medföljer Batteri Ja Laddare Ja Anslutningskabel Ja EAN EAN nummer 8806085768932

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 1000 spänn verkar det helt ok. Imponerande innehåll för de pengarna. Jag har dock upplevt skärmen som lite seg... har en kollega som hade den som lånetelefon när hans var på reparation. Men återigen, bra telefon för en tusenlapp

 

Du är inte inne på Windows Phone? Deras budgetlurar, Nokia Lumia 520 och 620, ligger på ca 900 respektive 1500 i handeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du är inte inne på Windows Phone? Deras budgetlurar, Nokia Lumia 520 och 620, ligger på ca 900 respektive 1500 i handeln.

 

Helt ärligt så tycker jag Nokia Lumia är bra men inte deras utseende så därför väljer jag hellre den här Samsung Galaxy Trend s7560

 

Designen är finare på Samsung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört med Comviq kontant fastpris sedan det dök upp och Comviq hade ett erbjudande för några veckor sedan om man fortsatte med det under 12 månader så fick man en sådan här telefon gratis

 

Har haft den sedan några veckor och för mitt användande har den funkat bra.

 

Alternativet var att binda sig för en månad och då betala 695 kr för telefonen.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt lik Nokia Lumia 520 (som dock finns i fler färger), det är väl en smaksak vilken man föredrar:

http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia520/

 

Prismässigt lika också:

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/kontantkortstelefon/nokia-lumia520blackcomviqstart/195183.4959/

 

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen osynlig heller. :)

 

Gratis är gott. 

 

Hört talas om att väldigt få kunder byter operatör och därmed blir okänsliga för aningen högre öppningskostnader och minutavgifter? För att inte tala om dataöverföringsavgifter?

 

Inget är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört talas om att väldigt få kunder byter operatör och därmed blir okänsliga för aningen högre öppningskostnader och minutavgifter? För att inte tala om dataöverföringsavgifter?

 

Inget är gratis.

 

Tja, med fastpris behöver du inte bekymra dig om öppningskostnader/minutavgifter och när dataöverföringstaket är nått så övergår den till 88 kbit/s.

 

Så jag sover lugnt om natten.

 

https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

satsar på den här, mycket bättre och snyggare än Nokia Lumia och mycket billigare.

och den här Samsung Galaxy Trend har nästan allt en iphone har.

 

fast den vita vill jag ha, mycket snyggare än den svarta =)

 

Tack JoWa

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, med fastpris behöver du inte bekymra dig om öppningskostnader/minutavgifter och när dataöverföringstaket är nått så övergår den till 88 kbit/s.

 

Så jag sover lugnt om natten.

 

https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

 

Kan också i det här sammanhanget tipsa om (Fast pris 188) Universal:

http://universal.se/mobiltelefoni/

 

Köper alltid mina mobiler kontant utan bindningstid.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att erbjudandet om en gratis sådan här telefon finns kvar i ett nytt erbjudande. (om man nu vill binda sig för 12 månader)

 

https://www.comviq.se/jul?gclid=COGM8PjhlrsCFUNe3godF1kACw

 

Har redan beställt den men inte från Comviq, vill inte binda mig, tycker inte om det. - beställde utan abonnemang.

 

Snart kommer den, längtar :)

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...