Gå till innehåll

Stardock låter mig inte regga om produkter


Beldia

Recommended Posts

Bytte moderkort o grafyikkort på min burk och installerade om win 8.1

 

Jag hadde start8 samt Deskscapes från stardock.com

 

går inte att rega produkterna efter installation

 

har kontaktat deras support o dom säger att jag har använd dom på flera datorer

 

förklarade att jag hadde bytt hårdvara men det skiter dom i

 

Så jag varnar alla att handla på detta företag

 

www.stardock.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förstås läst och förstått EULA som du accepterade vid installationen/köpet?

http://www.stardock.com/support/software_eula.aspx

 

Står väl ganska klart och tydligt att om du byter dator ska programmen avinstalleras innan dem installeras på en ny dator.

Bytt hårdvara, ändrar datorns "hårdvaru id" ( http://www.gohacking.com/how-windows-product-activation-works/ ) = ny dator, precis som Microsofts activation fungerar, så köp aldrig Microsoft produkter, varning för dem med.

   

 

Use on a Personal Computer.

  1. You may:

    1. Install and use one (1) copy of the Software on a single computer.
    2. Install the Software on another computer only if you change your main workstation. In such a case you must uninstall the Software from the previous computer.

 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del fick jag bara besked att jag har använt nyckeln för många gånger. Har installerat om för många gånger på samma dator.

EULA ?? Ska väl inte behöva vara advokat för att köpa och installera ett litet billigt skitprogram, det är ju löjligt.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nått maximalt antal aktiveringar på samma dator kan du maila support@stardock.com och be dem återställa det hela så du kan aktivera igen, om dem inte anser att det varit några oegentligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack " si3rra "jag vet att jag maila supporten och be dem återställa, jag försökte men har lite svårt att skriva på engelska, läsa går bra, så jag gav upp.

Och ja, jag försökte med Google översättning men det såg inget vidare ut tyckte jag. :wacko: :wacko: :wacko:

Men nu har jag ju annan startmeny som fungerar  bra. :D Men jag kan ju tycka att det inte skulle vara nån gräns

på antal aktiveringar på samma dator. Jag har ju ändå betalat för programmet, så jag tycker att jag skulle kunna fortsätta med

att testa operativsystem. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skrivit flera brev till supporten och dom påstår att jag har installerat på flera datorer, jag har förklarat för dom att jag har bytt hårdvara samt installerat om, Programvaran finns inte på någon annan dator, men dom vill ändå inte restta serienumret

 

Och du si3rra har något annat förslag hur man ska göra för att få dom att ändra sig så kom med ett förslag

 

Har man betalat för ett program fast det är billigt tycker jag att man ska få byta hårdvara

 

deras support är helt värdelös

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förstås läst och förstått EULA som du accepterade vid installationen/köpet?

http://www.stardock.com/support/software_eula.aspx

 

Står väl ganska klart och tydligt att om du byter dator ska programmen avinstalleras innan dem installeras på en ny dator.

Bytt hårdvara, ändrar datorns "hårdvaru id" ( http://www.gohacking.com/how-windows-product-activation-works/ ) = ny dator, precis som Microsofts activation fungerar, så köp aldrig Microsoft produkter, varning för dem med.

 

 

 

Om man installerar om så tar man väl bort programvaran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja grejen är nog den att när du avinstallerar programmet så skickas information till aktiveringsservern att programmet är avinstallerat och inte finns på datorn, och när du sen installerar det igen så ser dem då att du inte har det på flera datorer samtidigt, när du formaterar och installerar om så avaktiveras ju inte den första. (kan inte säga att det är så det fungerar till 100% men verkar ju lite logiskt så)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger installerade ni om det innan ni fick det problemet? Jag har installerat om mina några gånger och även flyttat till annan dator någon gång men har aldrig fått problem trots att jag aldrig gjort en riktig avinstallation utan bara formaterat om hela datorn.

Nu använder jag inte programmet längre sedan Windows 8.1 kom men kan ju vara bra att veta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stardock har bra program måste jag säga, är helnöjd med programmen, Men det blev lite brevskrivande innan allt blev bra. Tur att inte Microsoft håller på så, har installerat om en massa gånger men det har alltid gått att aktivera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...