Gå till innehåll

Win32.Downloader.gen


Recommended Posts

Hej!

 

När jag kör Spybot så får jag fram Win32.Downloader.gen som Malware. Men det går inte att ta bort med det programmet. Windows Defender upptäcker inte malwaret alls. Har sökt på nätet efter sätt att kunna "fixa" detta problem men har ej funnit ngt som verkar fungera. Finns det ngn vänlig själ som kan hjälpa mig med detta?

 

Tack på förhand/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När jag kör Spybot så får jag fram Win32.Downloader.gen som Malware. Men det går inte att ta bort med det programmet. Windows Defender upptäcker inte malwaret alls. Har sökt på nätet efter sätt att kunna "fixa" detta problem men har ej funnit ngt som verkar fungera. Finns det ngn vänlig själ som kan hjälpa mig med detta?

 

Tack på förhand/Magnus

 

Vilken fil rapporterar Spybot S&D är skadlig?

Beteckningen betyder bara allmänt skadligt program som laddar ned andra filer så det går inte att googla på det och få fram en beskrivning som passar i just ditt fall. Man måste utgå ifrån vilken fil det gäller och i vilken mapp den finns.

 

Det finns ju alltid en möjlighet att det är falsklarm också.

 

Tillägg:

ComboFix kan förstöra en Windows-installation om man använder det på fel sätt eftersom det är oerhört kraftfullt och inte har något emot att ta bort väsentliga Windows-filer om man begär det.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar Nilsson och Cecilia!

 

Jag provade Malwarebytes men det programmet hittade inte ens problemet.

 

Kan detta hjälpa Cecilia? Bifogade fil, kunde av ngn anledning inte klistra in texten här.

 

Må väl/Magnus

 

 

Instämmer, Spybot S&D klagar på Conduit så AdwCleaner är ett bra val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följde MrO:s länk och laddade ner programmet gratis. Det gick att söka igenom datorn och det hittade 120-ish "fel" i datorn.  Problemet var att det bara gick att ta bort 15 av dessa utan att pröjsa. Eller har jag missat ngt?

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du klickat på någon reklam på den sidan kanske?

 

Här är en direktlänk till programmet:  http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Stäng alla program, inklusive webbläsare innan du startar programmet.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.

 

Om du vill att någon kollar om där är något falsklarm så klicka på Report-knappen och en rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
 

Om du vill ta bort allt som programmet hittar klicka på Clean-knappen.
Tryck på OK.
Tryck på OK fler gånger om det kommer upp meddelanden.

Datorn kommer att startas om.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra!

 

Avinstallera det där programmet som upptäckte 120 fel. Om det gjorde några ändringar, se om de går att ångra/återställa först.

 

Avinstallera AdwCleaner genom att klicka på dess Uninstall-knapp. Det uppdateras rätt ofta så det är ingen idé att spara på det till en annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...