Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej!

 

Så vitt jag förstår inget som behöver åtgärdas.

 

Svchost (värdprocess...) är ett hjälpprogram som används av många andra program så omöjligt att utifrån Nortons information veta vad som eventuellt behöver göras.

 

Att MBAM läser mycket från disken är normalt när det skannar filer.

 

Normalt att PowerDirector använder processorn mycket när man redigerar film med det.

 

Det som man kan använda den Norton-informationen till är att lära sig hur det brukar se ut så att man kan reagera på en förändring som kan vara en indikering på att datorn är infekterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 
 

Hej

Det är Norton som ger dessa varningar. Försöker lägga in en bild från prestanda sidan.

 

 

Jösses.. tror inte det är sant. Tack för en underhållande dump

 

Men Norton blir bara värre å värre.. men det Norton säger eller tycker, är att alla andras tjänster tar kraft

som grädde på moset tycker den malw.bytes som är en konkurrent tar kraft, och därmed diskvalicerar även det.

 

Lite sarkastiskt skrivet, men svar på din fråga, paradoxen är att Norton är det mest resurskrävande som finns,

kasta ut det, och kör på ditt malw.bytes.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Norton en gång förut på min Vista och fick plocka bort då den var då fruktansvärt  jobbig.

För ett år sedan skaffade jag denna Windows 8 och då fick man välja om man ville köpa Norton för extra pris. Har läst om att man inte behöver ha några extra antivirus eftersom Windows 8 har bra egna säkerhetsgrejer.

DSet är väl ingen som har andra antivirus än Windows 8 egna antivirus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Norton en gång förut på min Vista och fick plocka bort då den var då fruktansvärt  jobbig.

För ett år sedan skaffade jag denna Windows 8 och då fick man välja om man ville köpa Norton för extra pris. Har läst om att man inte behöver ha några extra antivirus eftersom Windows 8 har bra egna säkerhetsgrejer.

DSet är väl ingen som har andra antivirus än Windows 8 egna antivirus?

 

Microsofts antivirusprogram, oavsett om det kallas Microsoft Secrity Essentials eller Windows Defender, får inte särskilt bra resultat i tester av antivirusprogram. Se t ex http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/janfeb-2013/ som visar en jättestor skillnad mellan Defender och Norton.

 

Men det är bara du som kan avgöra om du klarar dig med ett halvdant program eller behöver/önskar ha ett bra program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...