Gå till innehåll

Automatiskt underhåll - konstant försenat?


sebbeh65

Recommended Posts

Jag har schemat inställt på kl 11.00 varje dag men själva underhållet går inte igång då. Fråga mig inte varför. Kanske för att jag kör andra program då?

 

I alla fall, i Åtgärdscentret har jag ett meddelande som lyder:

 

"Automatiskt underhåll har försenats. Underhållsaktiviteterna kommer att köras vid nästa schemalagda tidpunkt, eller så kan du starta underhållet nu."

 

Jag väljer att köra det med en gång, och efter att underhållet körts klart finns fortfarande meddelandet ovan kvar. Det går inte bort hur ofta jag än kör underhållet manuellt.

 

Är detta något jag bör göra något åt eller är det bara att låta det vara? Märker inte problem med datorn i övrigt.

Redigerad av sebbeh65
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade i Windows 7 och är det inte bättre att du låter datorn själv avgöra, om något behöver åtgärdas. Annars, är det ju normalt att sådant görs när inte systemet används. Det enda jag har schemalagt är defragmentering, vilket funkar jäkligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt, jag har bocken  "på" för underhåll, men det är ytterst sällan åtgärdscenter poppar upp, så då kanske du har nåt strul då. Men med vad, kan man ju undra? Fast som du säger, allt funkar annars normalt med datorn, så du får nog bara ignorera det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...