eklov Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Hej, se min andra tråd "nätverksskrivaren är offline trots att den är på". Nu undrar jag om jag kan installera skrivaren som lokal skrivare med USB-sladd till en PC trots att skrivaren samtidigt är nätverksskrivare. Om det går, undviker jag att skaffa en extra router, då antalet LAN-utgångar från min nuvarande router inte räcker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Konfigurera en egen TCP port på datorn till den statiska ip-adressen som skrivaren fått i routern. Glöm inte att konfig skrivaren till statisk adress Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Om det går, undviker jag att skaffa en extra router, då antalet LAN-utgångar från min nuvarande router inte räcker. Om nu detta skulle behövas pga brist på nätverksutgångar till routern så skaffar man inte en router till utan en Switch med minst 4 utgångar och vilket brukar gå att få för ca 200 kr för de billigare varianterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eklov Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 Netgear Switch FS605. Duger denna? Jag har fiber med 100 Mbps ner och 10 upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Den duger för att klara av internettrafiken men ska du ha högsta hastighet mellan enheter i nätverket behöver man en som klarar Gygabyte Ethernet(1 GB Mbyte) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts