Gå till innehåll

bluetooth-kringutrustning drivrutiner installeras ej.


Fexxi

Recommended Posts

Hej, jag har precis fått ett nytt headset (Creative Sound Blaser Evo ZxR) men har problem med att koppla upp den mot bluetooth. Jag har kommit fram till att det har med drivrutiner till bluetooth-kringutrustning att göra.

 

När jag söker efter problem med windows update så hittar den att det behövs drivrutiner till min bluetooth-kringutrustning men sen hittar den inga online och jag lyckas heller inte manuellt hitta några till den. Någon som vet vad jag ska göra eller hur jag fixar detta?

 

Tack så mycket! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det behövs chipset drivrutiner till moderkortet

 

Vad skall han med chipset till?

Han säger:

"det behövs drivrutiner till min bluetooth-kringutrustning men sen hittar den inga online och jag lyckas heller inte manuellt hitta några till den"

 

Han hittar inte bluetooth-drivern! iofs svårt och hjälpa, när han inte berättar modell på datorn.

 

God Jul på dej, Venoms : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K4UtZuP.png

 

Detta får jag nära jag försöker ladda ner drivrutinerna. Den går ej att slutföra.

 

Skall sova här, tar några korta tänkbara fel här, du kan kolla upp:

 

1. Du skall köra "Setup" inte "Inst"

2. Kolla enhetshanteran om den ligger som "oinstallad" där.

3. Är din Acer-modell ens bestyckad med blåtand?!

4. Är den redan redan installerad och uppdaterad med en nyare drive/progvara?!

5. Ser du nån "blåtands-ikon" nere vid klockan eller i prog-listen?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Venoms har en poäng. Kanske inte att just Chipset behöver uppdateras men många gånger så har tillverkare "bundled drivers" som brukar betecknas som chipset-drivare. Det klassiska brukar vara att inte Wifi eller Ljud kan installeras förrän chipset har uppgraderats, så varför inte Bluetooth? Å andra sidan borde få en ledtråd om du följer Marions lilla checklist här ovan så att enhetshanteraren inte visar ett gult utropstecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klassiska brukar vara att inte Wifi eller Ljud kan installeras förrän chipset har uppgraderats, så varför inte Bluetooth? Å andra sidan borde få en ledtråd om du följer Marions lilla checklist här ovan så att enhetshanteraren inte visar ett gult utropstecken.

 

 

Det finns en faktor till som jag tror på mer - att det är handhavande fel. Han har lite bråttom.

När tomten varit hemma blir man lätt exalterad och ivrig, grejerna skall juhh igång  ; )

 

Fexxi, har du kört via bluetooth innan? Om inte:

 

1. Du måste aktivera bluetooth-delen först, denna är oftast avslagen/idlande för att minska strömförbrukningen.

2. Du måste sedan ta dej in rätt meny och "ropa" på din utrustning, där kommer den framträda, sedan connect.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fn + F2 där hittar du aktivering av Blåtand.. (Marion.. jag vet att det är wifi.. men där finns även blåtand)

 

I annat fall högerklickar du den blå blåtandsikonen och väljer aktivera.. om du inte ser ikonen, kan det vara så att den inte visas som standard utan du får aktivera visningen av ikonen först, innan du kan aktivera systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...