Fexxi Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Hej, jag har precis fått ett nytt headset (Creative Sound Blaser Evo ZxR) men har problem med att koppla upp den mot bluetooth. Jag har kommit fram till att det har med drivrutiner till bluetooth-kringutrustning att göra. När jag söker efter problem med windows update så hittar den att det behövs drivrutiner till min bluetooth-kringutrustning men sen hittar den inga online och jag lyckas heller inte manuellt hitta några till den. Någon som vet vad jag ska göra eller hur jag fixar detta? Tack så mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Kolla om det behövs chipset drivrutiner till moderkortet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Kolla om det behövs chipset drivrutiner till moderkortet Vad skall han med chipset till? Han säger: "det behövs drivrutiner till min bluetooth-kringutrustning men sen hittar den inga online och jag lyckas heller inte manuellt hitta några till den" Han hittar inte bluetooth-drivern! iofs svårt och hjälpa, när han inte berättar modell på datorn. God Jul på dej, Venoms : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fexxi Posted December 24, 2013 Author Share Posted December 24, 2013 Detta är min dator http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-G73JH-ATI-HD-5870-Gaming-Notebook.28191.0.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Detta är min dator http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-G73JH-ATI-HD-5870-Gaming-Notebook.28191.0.html http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=g73jh&p=3&os=30 Resten lär du hitta själv.. välj "Global download" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fexxi Posted December 24, 2013 Author Share Posted December 24, 2013 Detta får jag nära jag försöker ladda ner drivrutinerna. Den går ej att slutföra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fexxi Posted December 24, 2013 Author Share Posted December 24, 2013 Försöker installera helt nytt nu, får se hur det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fexxi Posted December 24, 2013 Author Share Posted December 24, 2013 Testat det nu men problemet kvarstår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Detta får jag nära jag försöker ladda ner drivrutinerna. Den går ej att slutföra. Skall sova här, tar några korta tänkbara fel här, du kan kolla upp: 1. Du skall köra "Setup" inte "Inst" 2. Kolla enhetshanteran om den ligger som "oinstallad" där. 3. Är din Acer-modell ens bestyckad med blåtand?! 4. Är den redan redan installerad och uppdaterad med en nyare drive/progvara?! 5. Ser du nån "blåtands-ikon" nere vid klockan eller i prog-listen?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Jag tror att Venoms har en poäng. Kanske inte att just Chipset behöver uppdateras men många gånger så har tillverkare "bundled drivers" som brukar betecknas som chipset-drivare. Det klassiska brukar vara att inte Wifi eller Ljud kan installeras förrän chipset har uppgraderats, så varför inte Bluetooth? Å andra sidan borde få en ledtråd om du följer Marions lilla checklist här ovan så att enhetshanteraren inte visar ett gult utropstecken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Det klassiska brukar vara att inte Wifi eller Ljud kan installeras förrän chipset har uppgraderats, så varför inte Bluetooth? Å andra sidan borde få en ledtråd om du följer Marions lilla checklist här ovan så att enhetshanteraren inte visar ett gult utropstecken. Det finns en faktor till som jag tror på mer - att det är handhavande fel. Han har lite bråttom. När tomten varit hemma blir man lätt exalterad och ivrig, grejerna skall juhh igång ; ) Fexxi, har du kört via bluetooth innan? Om inte: 1. Du måste aktivera bluetooth-delen först, denna är oftast avslagen/idlande för att minska strömförbrukningen. 2. Du måste sedan ta dej in rätt meny och "ropa" på din utrustning, där kommer den framträda, sedan connect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Fn + F2 där hittar du aktivering av Blåtand.. (Marion.. jag vet att det är wifi.. men där finns även blåtand) I annat fall högerklickar du den blå blåtandsikonen och väljer aktivera.. om du inte ser ikonen, kan det vara så att den inte visas som standard utan du får aktivera visningen av ikonen först, innan du kan aktivera systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts