Libra63 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Ikväll är det en sådan där kväll när "allt" ska strula När jag klickar på Lägg till/ ta bort Windowskomponenter så kommer det upp 2 st varningar. 1. Det gick inte att läsa in huvudinformationsfilen 2. Programmet kunde inte initieras Vad gör jag ??? Ta det lugnt med svaren! Ni har hela natten på er och dagen i morgon eftersom jag jobbar Go'natt *zzzzzzzzzzz* A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 [glow=red,2,300]God natt[/glow] : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Hej. För en del, kan man behöva sätta i windows-skivan. Godmorgon. ;D 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 Nej det går inte med windows-skivan heller? Det kommer upp samma varningar när jag klickar på installera/ ta bort windowskomponenter i menyn på skivan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Varför inte du kan visar oss en bild vad som fel? då vi kan hjälp dig??? // podbot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 Se inledningen, dom två varningarna kommer upp efter varandra. Varningsmeddelanden har en röd cirkel med ett vitt kryss i. Hjälper det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Hej Är du säker på att programmen verkligen finns kvar? Eller är det så att de är borttagna från datorn men de listas fortfarande i lägg till och ta bort program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 Vet inte om du har missuppfattat mig, och min fråga? När jag har lägg till/ ta bort program uppe och klickar på lägg till/ta bort windowskomponenter tilll vänster så kommer dessa 2 varningar upp. Samma varningar kommer upp när jag klickar på lägg till/ta bort windowskomponenter på windows-skivan Det gäller alltså inte program som ligger i lägg till/ta bort program Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Hej Jo, jag missförstod frågan, men nu är det klart Oftast beror ditt fel på att användaren inte har skrivrättighet till registernyckeln "HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft Windows CurrentVersion Setup Oc Manager" Möjlig lösning: Öppna regedit. Gå till nyckeln ovan. Välj Redigera -> Behörigheter -> Avancerat från regedits menyn Leta reda på "Din" användare Redigera och markera "Ange Värde" Spara och stäng regedit Hoppas att det funkar OBS!Gör en ny systemåterställningspunkt innan du ändrar i registret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 Tack! Gör en ny återställningspunkt och testar sen ditt tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 Har fått rätt på det nu Vet inte om det var Venoms tips som hjälpte mig för helt plötsligt ville burken att jag skulle sätta in Windows-skivan och nu är allt som det ska vara För tillfället iaf Tack för hjälpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Hej Bra att det löste sig ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts