Gå till innehåll

Hur hantera Skype på Windows RT?


johnh3

Recommended Posts

1:

När jag startar Skype på Windows RT är det på en profil som jag inte använder längre men som tydligen är kopplat till mitt Microsoft konto.

Hur gör man för att den aktuella jag använder numera ska starta automatiskt istället?

 

2:

Sen har jag ett gästkonto också. Hur ska andra kunna använda Skype där, vid eventuellt lån av plattan?

För att använda Skype appen på gästkontot frågar den efter mitt användarnamn och lösenord så den kopplas likväl till mitt eget konto.

 

Tyvärr går det inte använda desktopsversionen av Skype på RT där man enkelt kan logga ur och in med olika konton eller användarnamn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades med det första problemet. Men hur man ska fixa del två vet jag inte.

 

Som man ser så är Skype redan installerat på bilden i mitten på det lokala (hemma) kontot.

Men klickar man på Skype ikonen eller Live Tilen så poppar de andra bilderna upp.

Jag förstår inte varför man ska synkronisera det med mitt eget Microsoft konto för en gäst som kanske bara använder plattan nån enstaka gång.

Blir ett moment 22 så att säga.

post-13504-0-63338000-1388066598_thumb.j

post-13504-0-90041200-1388066614_thumb.j

post-13504-0-58993400-1388066623_thumb.j

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tillägga att jag har samma upplägg på min stationära Windows 8.1 dator.

Ett eget administratörskonto och ett gäst/användarkonto.

Går jag in på gästkontot och klickar på Skype där kommer det upp en ruta (se bifogad bild) där man själv kan välja antingen användarnamn eller valfritt Microsoft konto utan några konstigheter som gör att flera användare kan använda den utan att blanda in mitt eget adminkonto.

Det avser desktopsversionen, står Windows Skrivbord längst ner till vänster:

http://www.skype.com/sv/download-skype/skype-for-computer/

 

Vill jag däremot använda den nyare Windows 8 (Metro eller Live Tile appen) versionen så blir det samma problem som på RT.

 

 

 

 

post-13504-0-40674300-1388068875_thumb.j

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väl inte att använda Skype på flera Datorer på samma nätverk? Oavsett om man har ett nätverk eller inte, så känns det väl av. om man är kopplad på samma lina ut. Tidigare vet jag att Skype protesterade, innan MS köpte Skype.  Fast, om det har något med ditt problem att göra, vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väl inte att använda Skype på flera Datorer på samma nätverk? Oavsett om man har ett nätverk eller inte, så känns det väl av. om man är kopplad på samma lina ut. Tidigare vet jag att Skype protesterade, innan MS köpte Skype.  Fast, om det har något med ditt problem att göra, vet jag inte.

 

Menar du Skype med olika konton på olika datorer i samma nätverk? Har jag fattat dig rätt så säger jag emot dig. Visst går det. Jag gör det i skrivande stund.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att jag inte alls har ett annat konto utan använder RT plattan enbart själv. Jag använder mitt administratör konto rakt av.

Skype är kopplat till det. Jag har mina vänner, bekanta  och familj där.

 

Men sen vill jag logga ut och logga in på mitt andra jobb Skype konto kl.19.00 för att ha en Skype konferens med mina affärskontakter/jobb.

Jag har inte kommit underfund hur man ska lösa det.

 

Med en Windows 7 dator hade det inte varit ett problem.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...