Gå till innehåll

Performancer


CGD

Recommended Posts

Det som jag hittade som var mest lika i stavningen.. dock inte helt lika är Performance.exe som visar sig till 91% vara skadligt för datorn.

Den som jag refererar till finns på  %System%\wbem\performance\performance.exe. Om du har samma adress på din fil.. skanna datorn med ett riktigt bra program, antagligen kan Cecilia ge bra råd i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde Spyhunter och det rapporterade  Performancer och dess DLL filer som okända men skulle undersökas av personalen. SpyHunter rapporterade också flera fel så jag funderar på att göra en ominstallation. Jag har ju en backup från när datorn är helt nyinstallerad med Windows och de flesta program. Men det är ju snart dags för ett helt nytt Windows. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade bara en katalog med två dll filer.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Performancer

i den låg

PerformancerSvc.dll

Performancer.dll

 

Jag tycker jag borde hitta en programfil med tanke på att det var med i Revo Uninstaller.

 

SpyHunter  meddelar också att de hittat ett okänt objekt, sptd.sys

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade bara en katalog med två dll filer.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Performancer

i den låg

PerformancerSvc.dll

Performancer.dll

 

Jag tycker jag borde hitta en programfil med tanke på att det var med i Revo Uninstaller.

 

SpyHunter  meddelar också att de hittat ett okänt objekt, sptd.sys

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

sptd.sys

 

Om du använder Daemon Tools eller Alcohol 120% så är det en systemdrivrutin för att komma åt din cd/dvdläsare.

Om du inte använder programmen ovan, prova att byta namn på filen och starta om datorn för att se om det blir något konstigt fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte möjligt att detta program är/var medskickat från tillverkaren av datorn dvs i tredjepart?

 

evl kan det ju vara något "tredjepartstillägg/program" som smugit sig in när man installerat andra program i datorn.

 

 

mvh

alex

 

beroende på antivirus skydd kan väll också programet blivit borttaget eller satt i karantän och därför hittas det inte.

 

 

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade bara en katalog med två dll filer.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Performancer

i den låg

PerformancerSvc.dll

Performancer.dll

 

Jag tycker jag borde hitta en programfil med tanke på att det var med i Revo Uninstaller.

 

SpyHunter  meddelar också att de hittat ett okänt objekt, sptd.sys

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

 

Verkar vara två väldigt okända filer.Ladda upp de två filerna på sidan http://www.virustotal.com och klistra in länkar till resultaten i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte. Jag tog ju bort filerna i samband när jag körde SpyHunter för första gången. Men filerna var skickade till dem så får se om det dyker upp något om dem.

Jag har ju också letat på nätet och vad jag kan se så sägs det vara nya filer som ingen riktigt vet så mycket om än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...