Gå till innehåll

Förslag på en ny bärbar dator


CGD

Recommended Posts

Har ni några förslag på en ny bärbar dator. Den skall vara minst 17,3 tum. Inte för lite minne minst 8 GB tycker jag med möjlighet att stoppa i lika mycket till. En någorlunda kraftfull CPU så det går att köra mycket samtidigt. Spel är utav föga intresse så separat grafikkort borde ju inte behövas. Samt viktigt den måste vara tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in-one dator är här inget bra alternativ. Den bärbara vi har idag är mer dotterns dator och den används mest på ett och samma ställe. Men det som gör all-in-one datorn omöjlig är att med den bärbara är det bara att stänga locket sedan går den lätt ner i en låda.

På gsb:s förslag hittade vi en HP Envy J008eo som kanske skulle kunna passa. Den har 8 GB minne som om behov uppstår kan bytas ut till 16 GB och då borde det räcka. Vad jag inte kan hitta är om det går att lägga till en hårddisk så att den har två. Kanske vill hon i framtiden ha en SSD som systemdisk.

Finns här någon som har en HP Envy J008?

Vad tycker ni om den?

Hur mycket låter den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laptop, en Toshiba utan tvekan och med stor skärm. Den jag har är från 2008 Toshiba Satellit 300 med 17 tums skärm och den är fortfarande ypperlig, till en del gamla prylar, tillsammans med VMware Workstation och Windows XP Pro virtuellt. VMware Workstation används även på min HP 8300, till att testa program i en skyddad miljö. Kör även Windows 8.1 virtuellt, för att lära mig alla funktioner.

 

Stationär blir AIO och då väljer jag HP 8300 AIO köpt förra året på Dustin och frugans HP 8200 AIO som har trådlöst protokoll, vilken inte min har. Denna 8200 är inköpt 2012. Dessa HP AIO är alldeles knäpptysta. 23 tumsskärmarna är fantastiska, till bildbehandling och film, eftersom jag fotar och filmar mycket video. Vi har varsin, därför att vi gör olika saker på våra datorer. Frugan släktforskar och då har skärmen stor betydelse, när man ska titta på kyrkböckernas ibland svårlästa text, via AD-online eller Genlines programvara. Dessa kommer med Windows 7 Pro eller Windows 8 om man så vill. Jag har petat in Windows 7 64 Ultimate på min 8300. Frugan har sin orörd, med Windows 7 Pro 64. De onödiga programmen, är förstås borttagna. NOD32 Antivirus används förstås på dessa som skydd. Ångrar inte köpet av HP AIO, det finns många att välja på, bara sätta igång och kolla på Dustin via länken:

 

http://www.dustinhome.se/xgroup/24948/allt-i-ett/?filters=m_hp

 

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ingen all in one dator. Utan det det gäller är en vanlig bärbar dator. Den skall ersätta en HP Pavilion dv7 1035 som tyvärr plötsligt lagt av. Den går igång men visar ingen som helst bild. Skärmen förblir helt svart ända från start.

Var ute på MediaMarkt igår och tittade då på dess bärbara, så jag undrar lite vad finns det att säga om Acer respektive Asus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan... Varför kan jag inte kopiera och klistra in länkar från andra hemsidor???

 

Jag köpte för några månader sen en HP PROBOOK 470 CI5 2,5 8GB från www.dustin.se för 7.990,00... Helt okey tycker jag.

Följer med både Win7 och Win 8 men har tyvärr bara plats för en HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ingen all in one dator. Utan det det gäller är en vanlig bärbar dator. Den skall ersätta en HP Pavilion dv7 1035 som tyvärr plötsligt lagt av. Den går igång men visar ingen som helst bild. Skärmen förblir helt svart ända från start.

Var ute på MediaMarkt igår och tittade då på dess bärbara, så jag undrar lite vad finns det att säga om Acer respektive Asus?

 

Jag har bra erfarenhet av Acer. Vet inte så mycket om Asus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.LeNo.

Vi har också tittat på HP Probook. Jag hakar upp mig lite på upplösningen. Allt tycks ju gå mot högre upplösning så jag har mer tittat på 1920x1080. Men visst den HP hon har idag har hon ju varit nöjd med och trots att den nu gått sönder ger HP ett intryck av kvalité. Hur är det med hårddiskar, den Pavilon vi har idag hade vid köp bara en disk men det fanns utrymme för en disk till så idag har vi två diskar. Jag frågar för man skulle ju ha kunnat skaffa en SSD och ha som systemdisk vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en Acer V3-772G-747A1287MAKK.

Den har en SSD på 120 GB plus en 750 GB 5400 varavare. Drivs av Intel i7-4702QM med 12 GB minne och en ledig minnesplats. Full HD upplösning.

Kostar knappt elva tusen.

Kan det vara något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...