Gå till innehåll

Office program startar via konfigureringsfönster varje start av Word etc


stjohab2

Recommended Posts

Officeprogrammen startar inte på normalt sätt dvs bara startar. Varje gång ett nytt dokument skall skapas så kommer fönster "konfigurationsförlopp" upp och konfiguration körs. Detta tar tid och är väldigt irriterande. Jag kör Win 8.1 och Office 2007 Enterprise 32 bit. I Win 8 fungerade allt som det skulle. Jag har avinstallerat Office 2007 och installerat igen men det hjälper inte. Jag har kört reparera ett antal gånger också utan förbättring.

     post-18146-0-63300000-1389374286_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du tittade på problemet som jag har via Internet funnit är mycket vanligt världen över och ingen har någon patentlösning.

Jag har alltid Windows up date aktiverat så där bör inte vara några problem. Men jag skall prova manuell uppdatering om det finns några. Jag har provat ett antal förslag från nätet med att bl.a. ändra i registret m.m men inget har hittills varit lyckat. Microsoft verkar inte ha några idéer heller om lösning på problemet. I Win 8 (64 bit) fungerade Officeprogrammen (2007 Enterprise) men inte i Win 8.1 (64 bit) Annars var det inte mycket som fungerade i Win 8 allting kraschade stup i kvarten. Jag har en 3 månader gammal Asus Ultrabook med SSD och 8 gig Ram så där bör inte finnas några begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde själv Office 2007 på 8.1 Betaversionen och efter Office-uppdatering hade jag inga problem längre. I den officiella versionen av 8.1 kör jag numera Office 2013 och har således inte fått dessa bekymmer. Kan dock bekräfta att problemet är vida känt via flertalet supportsidor runtom på nätet.

 

Naturligtvis menar jag att Office ska vara uppdaterat... så under Windows Update, se till att "Hämta uppdateringar för andra Microsoftprodukter" är i bockat. Misstänker att detta är gjort.

 

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...