Gå till innehåll

Ta bort alla extraprogram från Windows 8.1


CGD

Recommended Posts

Jag har nu en helt ny dator som kom med Windows 8 och jag har nu uppdaterad den till Windows 8.1. Hur tycker ni jag lämpligast skall gå till väga för att ta bort alla extra program som kommer med? Tänkte det kunde vara bra innan jag börjar installera program.

Kan någon också svara på SkyDrive. Får man ett utrymme med Windows 8 eller är det något som Microsoft tar extra betalt för?

Datorn har två diskar en SSD och en vanlig. Vad jag kan se finns det inget i fabriksinställningarna som flyttar alla kataloger för användarens privat filer till den andra disken. Så är det bara till flytta dem på samma sätt som man gjorde i Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon också svara på SkyDrive. Får man ett utrymme med Windows 8 eller är det något som Microsoft tar extra betalt för?

Skydrive ingår gratis med 7 GB lagringsutrymme i Windows 8.

Sedan kan du köpa till ytterligare lagringsutrymme

50 GB kostar 173 kr per år

100 GB kostar 347 kr per år

Läs mer på:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/skydrive/download

och

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/getting-started-skydrive-tutorial

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker ni jag lämpligast skall gå till väga för att ta bort alla extra program som kommer med?

Jag högerklickade bara på dem och valde att avinstallera. Fanns några få som inte gick att avinstallera och hade det varit för några år sedan hade jag säkert gjort det på något "djupare sätt" för att verkligen bli av med allt smolk. Men jag orkar bara inte bry mig så mycket längre, Windows 8/8.1 flyter ju på toppen och jag ser aldrig av de där eländiga apparna som finns kvar ändå.

 

EDIT: Nu hade jag ju en ren nyinstallerad Windows 8 så jag tänkte inte på allt skräp från datortillverkaren utan syftade bara på alla de onödiga appar som ingår i själva Windows.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde PCdecrapifier och först så kom det upp en fråga om jag ville ta bort Norton backup, vilket jag gjorde och efter det så kom det upp en lång lista med program. Det är ju hart när omöjligt att veta vad som kan tas bort och vad man bör låta ligga kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...