Gå till innehåll

[LÖST] Java problem


nillan

Recommended Posts

Jag fick lov att uppdatera Java och sedan fungerar Java inte.

 

Får upp följande;

Bifogar 3 bilder.

 

 

Vad gör jag nu?

undrar

Nilla

 

Jag fick lov att uppdatera Java och sedan fungerar Java inte.

 

Får upp följande;

Bifogar 3 bilder.

 

 

Vad gör jag nu?

undrar

Nilla

post-5369-0-57182200-1390059191.png

post-5369-0-47180500-1390059216.png

post-5369-0-02334000-1390059241_thumb.pn

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du hänvisade mig till den sidan men de rekommenderar att jag skall sänka säkerhets nivån till medel på Java.

 

När jag går in under fliken säkerhet, så får jag inte upp den sidan för ändring.

 

Vad gör jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte 100% men skulle gissa att det där är en gammal version, har du kollat så du inte har 2 eller flera versioner av java installerat?

Vad säger denna sida? http://www.java.com/sv/download/installed.jsp

Kolla i kontrollpanelen / lägg till ta bort program, om du har flera installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag upp för att sänka till medel som bilden du hänvisade mig till.

När jag nu skall hämta en bok igen, så får jag upp sidan där jag måste välja. se ovan bilden "öppna med"

.

 

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Java och det står att jag har Java 7 uppdat 51

 

När jag klickade på den länk du skrev tidigare (om ta bort 64 bit).

Nu kollade jag igen och det står:   du använder 32-bitars webbläsare för visning av denna sida.

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag det rätt att det inte gäller Java-kod som finns på en webbsida utan att det är en nedladdad fil med ändelsen .JNLP?

Har du varit i kontakt med MTM för att få råd från dem om hur man bäst ska hantera deras fil, det kan ju tänkas att den inte är kompatibel med senaste Java-versionen?

Har du följt deras anvisningar för talböcker, dvs http://www.tpb.se/verksamhet/ladda_ned/ med undersidor?

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64-bitars Java behövs endast om du kör 64-bitars webb-lasare, vilket jag antar att du inte gör. I så fall skulle det stå Internet Explorer (64-bitars) på genvägen. Du ser det också om du väljer "Om Internet Explorer" i menyn.

 

Avinstallera alla Java-versioner

Starta om datorn

Installera om Java 32-bitars

Prova på nytt med din e-bok.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla ni för era svar o tipps.

 

Cecilia, jag har inte varit i kontakt med MTM bara med Legimus, där jag har möjlighet att hämta böcker till min Daisy spelare (synskadad)

Ang.  ändelsen JNLP så hittar jag bara, det står  Ljud för MP3 för ... SMIL fil. (Det är ljudböcker jag hämtar.)

 

På Legimus hemsida, har de svarat  att en del har problem med att hämta böcker andra int, även efter man har sänkt säkerhetsnivån.

De råder de som har problem att hämta ner böcker med Zip, till se har den nya versionen av Java för bokhämtaren.

 

Hämta med en bok med Zip har jag gjort men hittade den inte sedan. Har aldrig gjort det tidigare.

 

Skall jag omstallera Java? Vad tycker ni när ni har läst ovan?

 

 

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...