Gå till innehåll

Hewlett-Packard går tillbaka till W7 i nya datorer


gebe

Recommended Posts

På allmän begäran, enligt HP, så har de återgått till att installera Windows 7 i sina nya datorer.

 

Artikel i di

 

Hoppsan då.

Vi sluta ersätta kunder med win8-bestyckade datorer för ett halvår sedan. Vi fick bära skott

för det mest konstiga fel som inträffa, som tog oss mycket tid och heta debatter mot kund,

så vi har bara sålt nya datorer med win7 (ominstall) mot en merkostnad, sedan dess.

 

Det fanns ingen speciell röd tråd i alla problem, (förutom uppgrade till 8.1) men det känns

verkligt nära WinMe -eran. Många kunder har gått över till Mac - tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra, har läst artikeln. Känner sig lite tryggare om man skulle få totalhaveri på datorer man har hemma som börjar bli något föråldrade. Kravet jag hade när jag handlade dator till svärmor var att den skulle innehålla W7 och det blev en HP. 

 

HP är väl nästan tvingade att fortsätta ha W7-kompatibla datorer fortfarande eftersom de har väldigt stor marknadsandel på landsting och myndigheter.

 

Det är bara att konstatera att man gjort rätt och behållit W7. Frågan är hur många uppgraderingar till man ska behöva vänta innan man kan lita på att ett MS OP fungerar "Out of the box".

 

Hur många storföretag kör W8? Jag gissar nästan inga eller inga alls. Vad kör MS själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är hur många uppgraderingar till man ska behöva vänta innan man kan lita på att ett MS OP fungerar "Out of the box".

Tja, jag citerar Paul Thurrott:

In some ways, the most interesting thing about Threshold is how it recasts Windows 8 as the next Vista. It's an acknowledgment that what came before didn't work, and didn't resonate with customers. And though Microsoft will always be able to claim that Windows 9 wouldn't have been possible without the important foundational work they had done first with Windows 8—just as was the case with Windows 7 and Windows Vista—there's no way to sugarcoat this. Windows 8 has set back Microsoft, and Windows, by years, and possibly for good.

Vad kör MS själv?

Surface RT kanske? “Dogfooding”…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här.

Efter det att jag lagt in 8,1 är jag helnöjd, jag upplever datorn som snabbare, fungerar bättre, med mera.

Har möjlighet att formatera om datorn, och lägga in 7 an, men nej det kommer jag definitivt inte att göra.

Jättenöjd med 8,1.

Mvh

Lasse B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jättenöjd med 8,1.

 

Stämmer bra det, alla Win8 användare blev glada när 8.1 släpptes, det säger endel dock.

Var det måhända bara för man kunde kunde konfigga den mer likt 7'an? Den blev helt enkelt smidigare.

 

Ingen långbänk om detta, smaken är delad. Men det fanns uppenbarligen en orsak att MS tog fram 8.1.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget nytt att Apple fortsätter att sälja äldre iPhone efter lansering av en ny. iPhone 4s är den äldsta på Apples svenska sida, men i butiker kan man köpa än äldre modeller. iPhone 4 och senare har eller kan uppdateras till iOS 7.

 

Microsoft fortsatte att sälja XP i två år efter lanseringen av Vista (som lanserades drygt sex år efter XP), och fortsätter nu att sälja Windows 7 efter lansering av både Windows 8 och 8.1.

 

Det går långsamt framåt i Microsofts värld. Mycket långsamt. Så kan det inte fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra det, alla Win8 användare blev glada när 8.1 släpptes, det säger endel dock.

Var det måhända bara för man kunde kunde konfigga den mer likt 7'an? Den blev helt enkelt smidigare.

 

Ingen långbänk om detta, smaken är delad. Men det fanns uppenbarligen en orsak att MS tog fram 8.1.

 

Jag gillade även 8.0, hade inga problem med den versionen heller. Har nu kört Won 8/8.1 ända sen aug 2012 som mitt enda OS och jag saknar inte 7:an ett dugg.

Jag har inte installerat någon "start-meny-ersättare" heller, tycker att det fungerar toppen som det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Paul Thurrott skrev en artikel om det här:

http://winsupersite.com/windows-8/what-heck-happening-windows

 

Som han påpekar är mycket Steven Sinofskys fel, han låg bakom Windows 7 så de litade på att han skulle klara Windows 8 också.

Tyvärr hade han inte Jobs talang för design och ingen respekt för feedback från användare..

 

Jag befarar att Microsoft kommer få det svårt att reparera skadan han har gjort.

Blir kanske inte förrän Windows 9 vi har ett någorlunda hyfsat system igen.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som han påpekar är mycket Steven Sinofskys fel, han låg bakom Windows 7 så de litade på att han skulle klara Windows 8 också.

Tyvärr hade han inte Jobs talang för design och ingen respekt för feedback från användare..

 

Jag befarar att Microsoft kommer få det svårt att reparera skadan han har gjort.

 

Denna analys får du underkänt på, inte en siffra rätt.

Mac är ett plagierat MS operativ/layout. Idag ser iOS mer ut som ett Win7 med en tredjeparts "Stardocks.meny" nertill.

 

Runt -00 hade MAC 3% av marknaden, användarna var mestadels layoutare inom media/tidningar, därefter har de fått

gratis draghjälp i all media, så det var princip vänster-radikalerna som drog skräpet framåt,  och när grejerna

hamnar "i bild" - kan man sälja allt.

Den största draghjälpen fick de från B.Gates själv, som var tvungna att investera i Apple, för att att inte hamna i ensamställning.

 

Apple är en liten monopol-maffia, de säljer hela konceptet själva. Deras framgång idag är en snygg förpackning dvs. unibody-modellen. "Designat silver i aluminium" säljer ofta bra. Men det stannar på finishen.

 

MS är lyhörda ja, men att ändra på ett sådant stort upplägg kräver tid & pengar, vet inte var du fått att apple skule vara mer lyhörda?!

 

Det som dragit ner MS mest, är att de låtit datortillverkarna låtit lägga in sin bloatware, med alla viustillverkare som gjort

sirap av systemet, så på den punkten har det lite att lära av MAC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar inte i sig att Apple skulle vara mer lyhörda. Men att Jobs och Ivy är (var) bra designers går nog inte att förneka.

Använder själv Windows 8.1 men det är inte ett intuitivt system om man säger så på desktop med vanlig skärm, tangentbord och mus.

 

På plattor och smartphones däremot kommer det mer (Metro) till sin rätt. ;)

 

Microsoft hade det hatade stack rankning systemet som gjorde att olika Microsoft  avdelningar kunde motarbeta varandra istället för att samarbeta.

Det gällde att behålla jobbet till varje pris. Nu är det dock borta. Men det var en sak Ballmer får ta på sig:

http://www.businessweek.com/articles/2013-11-13/microsoft-kills-its-hated-stack-rankings-dot-does-anyone-do-employee-reviews-right

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac är ett plagierat MS operativ/layout. Idag ser iOS mer ut som ett Win7 med en tredjeparts "Stardocks.meny" nertill.

Antar att du menar (Mac) OS X och inte det mobila iOS. OS X ser inte ut som W7, det ser ut som GNOME Classic, kompletterat med en ”docka” (som även GNOME och andra miljöer kan kompletteras med eller i vissa fall har som standard). Systeminställningarna är identiska med GNOME. Jag provade OS X 10.7 i VirtualBox för en tid sedan, och blev inte direkt imponerad. Gränssnittet är mer klassiskt än innovativt. Ubuntu med Unity känns mer innovativt och lättanvänt. Jo, jag har provat W8 också, och det kändes som ett dåligt skämt (där de nya leksakerna i Modern UI är skämtet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...