Gå till innehåll

Mobilabonnemang endast surf


PCGuiden

Recommended Posts

Skall till portugal och vet inte vart vi skall bo så jag vet ej om det finns wi-fi och tillgå så nu undrar jag om jag kan köpa ett kontantkort med enbart surf på och använda i portugal...

Vart kan jag köpa det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall till portugal och vet inte vart vi skall bo så jag vet ej om det finns wi-fi och tillgå så nu undrar jag om jag kan köpa ett kontantkort med enbart surf på och använda i portugal...

Vart kan jag köpa det i så fall?

 

Det går inte att köpa här, utan i Portugal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att köpa här, utan i Portugal.

 

Det går visst att köpa här Comviq 495 som fungerar i alla EU länder.

 

Det är den senaste nyheten från Comviq, nu behöver man inte slösa massa pengar på 3g/wifi nu fungerar Comviq även utomlands i alla EU länder.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilka länder fungerar Fastpris EU?

Med Fastpris EU så ringer du och SMS:ar fritt inom EU samt Norge och Island.
Nedan har du en lista på länder som ingår i Fastpris EU:

Belgien
Frankrike
Italien
Luxemburg
Nederländerna
Tyskland
Danmark
Irland
Storbritannien
Grekland
Portugal
Spanien
Finland
Sverige
Österrike
Cypern
Estland
Lettland
Litauen
Malta
Polen
Slovakien
Slovenien
Tjeckien
Ungern
Bulgarien
Rumänien
Kroatien
Norge
Island

Läs mer om Fastpris EU här

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang. Comviq Fastpris så är det ju ett abonnemang så minst 3 månader = 1500:- dessutom:
 

Med Fastpris EU kan du ringa, surfa, skicka SMS och MMS till en fast kostnad i hela EU. Fastpris 495 är för dig som ringer till utlandet men har majoriteten av din förbrukning i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset, Nilsson! Hade inte en aning om det! Har fått frågan många gånger och svarar nog samma som Marion, vad det gäller kontantkort

 

// Manneman

 

Det är fortfarande som vi tror, det finns inget kontantkort för utlandet, vilket han efterfrågar.

Frågan är om han är villig att låsa sej i ett "fast pris 495" som kostar 800:. i månaden.

En tjänst som är mer lämpad för resande företagare?!

 

Då kan han lika gärna betala 60:- fast pris för en dags surf, vilket han får erbjudande från Comviq via sms

när han kommer ner till Portugal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fastpris har jag sett men inget kontantkort....

 

Men har fått reda på att vodafone kontantkort fungerar i Portugal..... har ett utländskt vodafone kontantkort som jag fått av en vän...

  

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah... där fick jag för att jag inte läste länken ordentligt :P  Bazinga!

 

Alltså... flera operatörer har bra roamingavtal för utlandet, även för kontantkort. Det bästa du kan göra är att kolla med den operatören du vill använda dig av och se vad dom kan erbjuda dig gällande utlandssurf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah... där fick jag för att jag inte läste länken ordentligt :P  Bazinga!

 

Alltså... flera operatörer har bra roamingavtal för utlandet, även för kontantkort.

 

Njaeee, det har dom inte - än. 60kr / 1 MB erbjöd Comviq mej i höstas, måste användas samma dag, och det är billigt påstår dom,

vilket det säkert var. Comviq är den enda operatören som tar initiativet att kriga ner priserna, de andra försöker följa efter.

 

Men det finns starka krafter att telefontrafiken skall bli ett, inom hela EU.

Så idag får man allt köpa abbonemanget i resp. land, blir lika fel som att köpa med sej sprit från Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...