Gå till innehåll

Viber


Nilsson

Recommended Posts

Hejsan.

Har använt Viber i 1 månad nu och den verkar fungera perfekt för att kunna messa och ringa helt GRATIS till alla som använder Viber, (inom Sverige och i utlandet).

 

Vad tycker ni om Viber appen ?

 

Viber finns tillgänglig både för Android och IOS.

 

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt OK app... finns även till Windows Phone

 

Själv har jag kört WhatsApp så pass länge och inte många av mina kontakter är så sugna på att byta. WhatsApp har dock inte möjligheten till samtal mellan användare, bara sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt OK app... finns även till Windows Phone

 

 WhatsApp har dock inte möjligheten till samtal mellan användare, bara sms.

 

Då är Viber lite bättre eftersom den har möjlighet till både gratis sms och samtal ;)

men annars så är WhatsApp också bra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är Viber lite bättre eftersom den har möjlighet till både gratis sms och samtal ;)

men annars så är WhatsApp också bra

 

 

Jag kolla de 10 sista recensionerna   här

Alla säger att den kraschar ideligen samt väldigt dåligt ljud.

 

Jag vet inte om det finns nåt behov för dessa program, då comviq kör med "fast pris" 195:- messa, ring - hur mycket du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kolla de 10 sista recensionerna   här

Alla säger att den kraschar ideligen samt väldigt dåligt ljud.

 

Jag vet inte om det finns nåt behov för dessa program, då comviq kör med "fast pris" 195:- messa, ring - hur mycket du vill.

 

Konstigt, för den har aldrig kraschat för mig, och det här är ringa och messa gratis överallt men det är inte med 195 comviq däremot.

 

men tack för idén, men jag visste redan om 195 comviq ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är liksom Manneman fast i Whatsapp där de flesta kontakterna finns. La dock in Viber för nån vecka sedan för att någon kontakt tvunget vill använda det. Har aldrig ringt med Viber men när det gäller meddelande ser jag inget som det gör bättre än Whatsapp.

 

Det enda som är bra med de utdaterade telefoni och SMS metoderna är att det åtminstone är EN standard som alla har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tackar man speciellt för Nilsson... men jag är över 40...

 

Jag tror nog att det är som alla andra appar... en vanesak och ett behov man behöver fylla. Jag har inte behovet att ringa gratis genom en app, men använder WhatsApp för att skicka bilder och filer. Smidigare än MMS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tackar man speciellt för Nilsson... men jag är över 40...

 

Jag tror nog att det är som alla andra appar... en vanesak och ett behov man behöver fylla. Jag har inte behovet att ringa gratis genom en app, men använder WhatsApp för att skicka bilder och filer. Smidigare än MMS

 

Det är även enkelt att skicka bilder med Viber, smidigare än "mms"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är även enkelt att skicka bilder med Viber, smidigare än "mms"

 

Jo, det vet jag. Men som jag sa... jag tror inte det är en åldersfråga utan mer hur man låter behoven styra ens val av appar. Jag ser mig själv hellre använda Viber än t ex Skype för internetsamtal över mobilen. Men då jag aldrig haft det behovet och dessutom använt WhatsApp för MMS så är DET anledningen att jag inte byter...

 

Nu glider vi från frågan...

 

Viber är ett erkänt program för meddelanden och internetsamtal. Dock vet jag av andra att det har sin historia av buggar i sina releaser. Inte alla men dom kommer titt som tätt. Självklart drabbar inte dessa buggar alla och överlag har Viber fått bra användarbetyg den mesta av tiden.

 

  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...