Gå till innehåll

Tappar internet signalen hela tiden


__087

Recommended Posts

Jag har en annan router så jag vet inte om jag borde skapa en ny tråd här då men jag har ett DLink DSL-2750B och tappar också Internet ett par gånger om dagen, även om routern i sig indikerar att det skall funka. En omstart och det fungerar igen.

 

Mitt firmware är gammalt, EU_1.01

 

Jag har Rev.D1 (står så på routern i alla fall) men hittar bara drivrutiner till B1 (exempelvis ftp://ftp.dlink.eu/Products/dsl/dsl-2750b/driver_software/DSL-2750B_revB1_2-02_eu_en_20120424.zip), och jag får felmeddelande när jag försöker uppgradera med den. Fel version eller vad det stod.

 

På den amerikanska DLlink-sidan hittar jag inga drivrutiner alls men den australiska sidan verkar ha, men det är samma fil man laddar ner verkar det som. Och det samma gäller alla jag testat. De är alla för Rev.B1

 

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade din version "D1" på den italienska dlink sidan, det är firmware version 1.02 http://www.dlink.com/it/it/support/product/dsl-2750b-wireless-n-adsl2-plus-modem-router?revision=de_revd1

Om du vill och vågar riskera din maskin.. testa, för den är något nyare från 2013

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan den vara på italienska alltså? Länken går via den italienska sidan, men filen man laddar ner heter EU, så det borde väl vara en och samma fil för hela Europa, och då troligen engelska. 

 

Hoppas jag i alla fall. Jag kan ingen italienska. Blir till att superkonfigurera routern innan så man aldrig kommer behöva ändra något och spara ner inställningarna, försäkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har jag gett upp och beställt en ny router som borde komma imorgon. Det blev en ASUS RT-N56U http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-mbit/asus-rt-n56u/153071.5415/

 

Mvh

 

Jag har en sån router och kan säga att den är riktigt bra. Sitter på en gigabit-lina och jag får lätt ut 950-960 Mbit/s både upp och ner. Även WiFi:n funkar kanon i hela lägenheten. Tror nog att du ska bli nöjd med den. Dessutom lätt att konfigurera, i alla fall enligt mitt tycke. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en sån router och kan säga att den är riktigt bra. Sitter på en gigabit-lina och jag får lätt ut 950-960 Mbit/s både upp och ner. Även WiFi:n funkar kanon i hela lägenheten. Tror nog att du ska bli nöjd med den. Dessutom lätt att konfigurera, i alla fall enligt mitt tycke. ;)

 

 

Det låter bra det, också hört att den ska vara bra. Dock är det en ASUS med Ai-Cloud som man ska vara försiktig med, finns ju en allvarlig säkerhetsbrist i systemet som gör att andra kan se innehållet genom google. Hoppas dom släpper säkerhetsuppdatering snart för den (om dom inte redan gjort det).

 

EDIT: Gud vad skönt, 2013-08-12 släppte dom en firmware som täpper till hålet. Nackdelen är att man måste ut själv och dra ner den.

 

ASUS RT-N56U Firmware Version 3.0.0.4.374.130

Fixed: 

1. Fixed AiCloud vulnerability related bugs.

2. Underline "_" can now be acceptable in device name and computer name.

3. Hide Broadcast option in PPTP VPN server when it is disabled.

4. Fixed multicast IPTV related issues in PPPoE/PPTP/L2TP connection.

5. Fixed IE related parental control issues.

6. Fixed 3G dongle related issue.

7. Hide ASUS DDNS description when selecting 3rd party service.

8. Fixed script error 'invalid argument on IE'

9. Fixed smart sync JS error 

10. Fixed JST time zone issue.

11. Reduced the redundant packets when used 3G/4G dongle as WAN and opened web browser.

12. Fixed the traffic monitor related issues when used 3G/4G dongle as WAN,

13. Fixed client duplicated issue in network map 

14. removed modem setting button in AP mode

15. 2.4Ghz compatibility issue for some specific devices

Added:

1. Auto adjust time zone in internet setup wizard process.

2. PPTP VPN server status GUI

3. Recognized .rmvb files as video format in media server. 

4. Show more detail information in USB application install process.

5. Unmount all disks with 1-click

IPv6

1. Fixed PPP IPv6 global address retrieval

2. added DHCP-PD option

3. Added LAN DHCPv6 server

4. Added network status GUI.

5. Added option domain name if available

3G/4G dongles

1. Support Yota LTE dongle LU150

2. Support ZTE LTE dongle MF821

3. Support 3G dongle Q110

4. Support Huawei EC306

Redigerad av __087
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har jag installerat routern. Kan säga redan nu att den var förvånansvärt liten, enkel installation (klarar det i sömnen). En sak däremot jag funderar över, visst borde det räcka med senaste stabila firmware + beta versionen som släpptes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...