Gå till innehåll

Aldrig använt windows


Recommended Posts

Nej, jag vill komma in på sidan där man redigerar mejlsidan alternativt lägger in en ny.

Hurra, jag lyckades, men fråga mig inte hur, komma in på en sida där hennes hotmejladress var inskriven där man bad oss skriva in lösenordet. Eftersom vi inte var 100 procent säker så klickade vi på HAR DU GLÖMT LÖSENORDET. Vad hände. Jo vi hamnade på  Googles webbsida???????

Dert fanns inga som helst rutor att skriva in saker, men ett meddelande med stora bokstäver. Det går inte att komma in på webbläsaren????

 

Jag testade med att skriva in Firefox i googlesrutan  men det dök inte upp varken firefox hemsida eller någonting.

Vilken dynga, aldrig mer Window. Jag köper en iMac åt tjejen innan både hon och jag får hjärnblödning.

Fy fan vilket skräp.

Adjö.

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså iMacKalle, om du inte kan förklara lite bättre vad som egentligen är problemet, grundligt så kan du väl låsa tråden, alltså du pratar om comhem, Hotmail, firefox, du söker på google, det ska vara nån mejlsida och det går inte att komma in i datorn eftersom det inte finns något lösenord, du ska återställa, det är Windows 7, WIndows 8, mac hela baletten kan vi försöka få lite struktur här är du snäll.

 

Alltså om det är ett Hotmail-konto/Windows Live konto som är problemkällan så ska du gå ut på internet med valfri dator och gå till http://www.hotmail.com och där finns det alternativ för att återställa lösenord om det är problemet.

Om det gäller mail på comhem så behöver du förklara vilket mail-program som används på datorn och vad problemet med detta är

Windows kommer du ju bevisligen in i eftersom du kan gå ut på nätet och söka efter firefox, om du på google söker efter firefox så är det första träffen i listan ( www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/ ) som är hemsidan för firefox (webbläsaren)

 

Det konstiga var igår när jag testade att skicka mejl till henne med hennes ena hotmejladress så gick det iväg utan att jag fick ett meddelande att det inte fanns någon mottagare. Det borde innebära att hennes mejl fungerade. Men sen när vi försökte hitta mejlet i hennes inkorg så var det tomt och ett popuppfönster dök upp där man ville att vi skrev in lösenordet. Där fastnade vi.

Du skriver att du har skickat ett mail till hennes adress som INTE kom fram utan returnerades eftersom mottagaren inte existerade, vilket antagligen betyder att kontot vara inaktivt så länge att det inte finns kvar, då avvisas mail, att du då inte kan hitta det i hennes inkorg är helt normalt eftersom det inte sänts iväg. Fast hur du kom in och kunde leta i inkorgen förstår jag inte när lösenordet inte fungerade som du skriver.

Problemet här är något oklart men beror nog till 99% inte på Operativsystemet Windows utan på något annat användaren gjort, alternativt fel hos 3dje part.

Sen om du inte kan hantera/förstå Windows olika funktioner kan jag förstå när man kommer till ett nytt okänt system precis som för en Windows användare att förstå varför Mac har ett verktygsfält högst upp på skärmen, alldeles tokigt ju *blink blink* men kan jag få be dig åter igen försök förklara problemet grundligt och bifoga gärna några skärmbilder på själva problemen går bra om dem är från dator som kör MacOS eller Windows.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilken dynga, aldrig mer Window. Jag köper en iMac åt tjejen innan både hon och jag får hjärnblödning.

Fy fan vilket skräp.

Adjö.

 

Nu blev du ju bara dum, jag tror vi alla tappa bort dej där, du är så förlorad att du gapar över datorn.

Du har inte minsta självinsikt var "skräpet" sitter.

 

Detta är ett typiskt scenarium, alla mac-användare skall genast frälsa/lura på vännerna sitt "egna" - pga ren inkompetens.

Det är därför Iphone och musen består av EN knapp, allt över en knapp blir en för mycket och vilseledande.

 

Du får väl droppa in nåndag och hälsa på när pulsen gått ner 

 

Edit, och det tragiska kråksången är att du kommer lura på henne en unibody för 14.000:- enkom för att läsa tidningen och mailväxla med barnen.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade med att skriva in Firefox i googlesrutan  men det dök inte upp varken firefox hemsida eller någonting.

Vilken dynga, aldrig mer Window. Jag köper en iMac åt tjejen innan både hon och jag får hjärnblödning.

Fy fan vilket skräp.

Adjö.

Kalle

 

Lycka till med det!

 

Låser tråden men låter den ligga kvar för framtida referens... vad nu det är...

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...