Gå till innehåll

Flytta HDD med WIN7


MAUR24

Recommended Posts

Har 2 bärbara datorer var av den ena utan HDD och den andra har jag en med win7 Ultimate/ Linux, så tänkte flytta den till den andra datan för att testa om den funkar, men efter att ha fliytat den till den andra och försökt att starta den med win7 så står det windows startar och efter det så kommer upp en blåskärm tror jag att det är för den bara flimmrar till för att sen komma upp två alternativ antingen så kan man starta reperation eller starta windows normalt och vad jag vet så ska windowsett fungera och om jag startar med Linux så startar datan utan några problem, så vad kan det bero på då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows känner av att det inte är samma hårdvara som den installerades på till skillnad mot linux som inte bryr sig så mycket om just den saken.

 

Okej! Då var det som jag misstänkte då, men finns det inget sätt att få igång det på ändå då? Och ominstallation är inget alternativ för mig. Men jag försökte även att starta med en win7 Ultimate 64X men då sa den att windowset på datan och skivan inte var samma  och jag kan inte se vad det är som skiljer dom åt, det enda jag vet är att det på datan är en svensk version och att det på skivan är engelskt, men spelar det nån roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje Windows installation har sitt eget unika id, och det måste stämma överrens med hårdvara och programvara (operativsystem).

 

Okej! Detta har jag hört om, men har inte gjort detta förut, men så så ficvk jag det bekräftat då, men frågan är ju varför det ska vara så, för om jag vill köpa en ny data som kanske bara prestandan är dålig på eller att nåt helt enkelt pajar så att jag måste skaffa ny data, men vill ha samma hdd och det som finns på den, så tycker jag att man bara ska kunna flytta hdd till den nya burken och surfa vidare, men klart att Microsoft måste leka överförmyndare där och bestämma vad du får och inte får göra. :(

 

Men vet du om det går att ha ett mac os i en pc dator, eller är det nåt som skiljer när det gäller hårdvaran, för jag har funderat på att testa det, men är inte villig att slänga ut så mycket på en mac innan jag har testat hur det funkar och dom har en hel del att bevisa innan jag ens kan tänka mig att köpa en till dom priser som dom ligger på idag. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...