Gå till innehåll

skapa startskiva windows vista


hiller

Recommended Posts

Var finns funktionen i vista ,där man kan skapa en startskiva i de fall då ordinarie skiva saknas. Skapa säkerhetskopia av hela datorn, har jag hittat. men om den kopian läggs på extern h-disk måste jag först ta mig in i datorn, för att kunna hämta kopian från h-disken. Produkt kod sitter på datorn (OEM-skivan har jag inte).

 

OEM-licens omöjligör nedladd från Microsoft!?

 

 

Om jag har flera backup på externa h-disken ,har jag då möjlighet att välja vilken jag vill ladda hem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man startar Vista för första gången uppmanas man att göra en Recovery, vilket jag gjorde när jag köpte min Toshiba laptop för 6 år sedan, med Vista på. Jag tror det blev 2-3 CD skivor. Gör man det, så försvinner sedan den möjligheten, man fick alltså bara en chans. Så enda chansen nu är  att du hittar en Vista i samma version du har på nätet. En OEM, för du har ju den viktigaste biten i behåll, din produktkey. Lättast är att söka på Google och ladda ner med lämpligt program, troligen den ISO-fil det handlar om och bränna den på en DVD eller CD, vilket som passar, alternativt via USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en händelse så köpte jag en vista business till dotterns dator som också har en oem lic. Den fungerar alldeles utmärkt att installera, det som saknas är bara alla de skräpprogram som man får med.. de som man ändå avinstallerar.

Om man vill ha programmen finns de oftast att ladda ner från datortillverkaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...