Gå till innehåll

Har problem att få bild med HDMI kabel på en projektor.


Gå till lösning Löst av Marion,

Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Har precis införskaffat en HDMI kabel mellan dator och projektor. Men får det inte att funka som det ska.

 

När jag sätter in HDMI så blir projektorn min primära skärm och min dator skärm sätts ner i ett "energi sparläge" trots att i Windows har jag ställt in så att projektorn skall vara en utökad skräm. Så fort jag drar ur HDMI så kommer min skärm tillbaka och sätter jag in HDMI så går den tillbaka till energi sparläge och bilden hamnar på projektor.

 

Innan köpet av HDMI så använde vi en VGA kabel och då var det inga problem. Då fungerade allt som det skulle.

 

Dator och skärm är ihop kopplade med en DVI kabel och har oxå provat med VGA mellan dator och skärm utan framgång.

 

Datorn kör Windows 7 Home Premium, projektorn är BenQ kommer dock inte ihåg modellen.

 

Någon som kan se en lösning på problemet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

HEjSann & hallå!!!

Har precis införskaffat en HDMI kabel mellan dator och projektor. Men får det inte att funka som det ska.

 

När jag sätter in HDMI så blir projektorn min primära skärm och min dator skärm sätts ner i ett "energi sparläge" trots att i Windows har jag ställt in så att projektorn skall vara en utökad skräm. Så fort jag drar ur HDMI så kommer min skärm tillbaka och sätter jag in HDMI så går den tillbaka till energi sparläge och bilden hamnar på projektor.

 

Innan köpet av HDMI så använde vi en VGA kabel och då var det inga problem. Då fungerade allt som det skulle.

 

Dator och skärm är ihop kopplade med en DVI kabel och har oxå provat med VGA mellan dator och skärm utan framgång.

 

Datorn kör Windows 7 Home Premium, projektorn är BenQ kommer dock inte ihåg modellen.

 

Någon som kan se en lösning på problemet???

 

Du skriver inte vilket G-kort du har men..

Det är grafikprogrammet som skall ta hand om den biten.

Det finns även ibland inställning i bios som heter typ: " mode display, screen välj BOTH"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...