Gå till innehåll

dockningsproblem med extern skärm.


Iggie
Gå till lösning Löst av Iggie,

Recommended Posts

Hej!

Första dagen med min asus tranformer book trio. Den har en avtagbar tablet med android och kör win 8.1 dockad till tangentbord. Idag har jag på jobbet arbetat med windowsläget, tableten avtagen, med extern skärm och det har fungerat perfekt. Nu hemma, med tableten på, får jag ingen kontakt med win 8.1, när jag startar upp får jag svart skärm. Trist på en fredag. Nån som vet vad som hänt och vad jag kan göra? androidläget fungerar dockad men inte windows. suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej!

Första dagen med min asus tranformer book trio. Den har en avtagbar tablet med android och kör win 8.1 dockad till tangentbord. Idag har jag på jobbet arbetat med windowsläget, tableten avtagen, med extern skärm och det har fungerat perfekt. Nu hemma, med tableten på, får jag ingen kontakt med win 8.1, när jag startar upp får jag svart skärm. Trist på en fredag. Nån som vet vad som hänt och vad jag kan göra? androidläget fungerar dockad men inte windows. suck...

 

Tyvärr har jag inga förslag till dej.

Men vi diskutera denna produkt i annan tråd, och fråga oss vad poängen är, samt hur stabilt kan det bli,

vilket skikt av köpare denna är avsedd för... osv.

Så om du känner dej stark nog - får du gärna svara?  :)

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag inga förslag till dej.

Men vi diskutera denna produkt i annan tråd, och fråga oss vad poängen är, samt hur stabilt kan det bli,

vilket skikt av köpare denna är avsedd för... osv.

Så om du känner dej stark nog - får du gärna svara?  :)

Hej!

Ja, jag svarar gärna det :)

I mitt jobb är jag mycket på resa, många möten mycket anteckningar och presentationer. Jag behövde en (1) bärbar lösning. På kontoret  där jag sitter och skriver  (ung 50% av min arbetstid), kan jag lyfta bort skärmen och koppla den till extern skärm. Inget ivägen, allt i tangentbordet. På tåget  eller flyget kan jag arbeta med skärmen på i windowsläget, med god batteritid och 500+ gb hd. Vid presentationer kan jag använda bara plattan. Jag gillar Android och har det för  mitt höga nöjes skull. Skönt att ha plattan frikopplad vid spel och film För mig en perfekt combo.

Visst priset är i överkant, men min arbetsgivare tog den kostnaden och kvaliten känns tydligt.

Ok svar?

Angående mitt problem, skulle jag tro att jag får ta mig till jobbet i helgen, koppla in den i extern skärm och sätta den på spegling.

Trevlig helg

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igge, låter absolut som en spännande produkt du har fått tag på, fast tyvärr skulle jag nog råda dig att kontakta tillverkarens support om du inte löser det.

Finns visserligen många forummedlemmar med mycket kunskap men just denna produkt är nog något ovanlig hos de flesta användare, och om Marion, som dagligen jobbar med denna typ av hårdvara har svårt att finna ord så :) Men följ gärna upp här hur det löser sig så kan vi alla lära oss något till nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Hej Igge, låter absolut som en spännande produkt du har fått tag på, fast tyvärr skulle jag nog råda dig att kontakta tillverkarens support om du inte löser det.

Finns visserligen många forummedlemmar med mycket kunskap men just denna produkt är nog något ovanlig hos de flesta användare, och om Marion, som dagligen jobbar med denna typ av hårdvara har svårt att finna ord så :) Men följ gärna upp här hur det löser sig så kan vi alla lära oss något till nästa gång :)

Hej. Problemet löst. Kopplade in till extern skärm och ändrade bidskärmsinställningarna. Går nöjt vidare.

 

per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...