Gå till innehåll

Förslag på en ny Laptop med Windows 7


Gå till lösning Löst av Space,

Recommended Posts

Min 4 år gamla HP Presario CQ60-300eo vill inte vara med längre. Både nätadaptern och batteriet är OK, men laptoppen går ej längre att starta med strömbrytaren. Den har kvalificerat sig för återvinning!

 

Vill gärna ha en HP igen, men att få någon med Windows 7 förefaller omöjligt! Är inte intresserad av att lägga ned en massa tid på Windows 8 som de nya laptopparna har och som i mitt fall inte tillför några väsentliga fördelar. Jag kunde klona den nya disken från den gamla och får då en laptop som jag direkt är familjär med!

 

En ny laptop i prisklassen 5-7 tusen vore lämplig. Har någon förslag på en lämplig lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fast de flesta datorer som levereras med OEM-windows 8/8.1 PRO, har du rätt till nedgradering till Windows 7 Pro alt. Vista business.

http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/pages/downgrade_rights.aspx#fbid=ITBHLNYOh9n

På prisjakt finns 212 HP datorer med Windows 8/8.1 pro, ingen med Windows 7 Pro.

Råder dig absolut att dubbelkolla med tillverkaren innan köp så att detta är en möjlighet för just din modell.

Annars skulle jag ändå råda dig att ge Windows 8 en chans, utan metro och med en startknapp så är det inte så dumt.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

HP säljer en laptop HP ProBook 450 G1, som man kan välja om man vill köra W7 eller W8. Har någon erfarenhet av den här?

 

 

 

 

Jag har en laptop med både W7 och W8, dock är inte HP.

 

Det enda ”problemet” är att man inte kan använda båda OS samtidigt, det handlar om att man måste välja antingen  W7 eller W8

På Dustin, den modell som du hänvisar till har endast W8, men det finns flera modeller med både W7 och W8

Redigerad av fgh_732
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Dustin och HP säljer den här datorn med både Windows 7 och 8. Då kan man om man så önskar framöver gå över till Windows 8. Man får lägga till 1000 skr om man vill ha både W7 och W8 i laptoppen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte riktigt så det funkar. Man får välja mellan Windows 7 och 8:an när man kör igång datorn första gången. Väljer du Windows 7, så kan du inte sedan installera Windows 8. Har själv köpt HP på Dustin, med denna konstellation, så jag vet att det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Har beställt en HP ProBook 450 G1 från Dustin med enbart W8. Efter era kommentarer här på forumet så ser jag heller ingen fördel av att ha möjlighet att kunna använda både W7 och W8 i datorn. Tack för era förslag.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville inte lägga mej i ditt datorköp, men till övriga som går i samma tankar:

 

Toshiba Satellite Pro kostar mellan 4000-6000, och säljs med Win7 Pro, till detta paket följer det med en Win8 -skiva, om man så önskar lägga in.

Detta är en dator som är avsevärt bättre än HP's park i samma segment.

 

 

post-6485-0-66412400-1394879548_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det kommer snart en uppdatering till Windows 8.1 som innebär en viss förbättring för de som gillar det vanliga skrivbordet och musen:

http://www.theverge.com/2014/3/6/5479390/windows-8-1-update-1-download-microsoft

 

Så att hålla fast sig vid Windows 7 kanske inte är så nödvändigt.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...