Gå till innehåll

Activesync med fiktiv exchange-server


Gå till lösning Löst av plaincollar,

Recommended Posts

Hej.

Har försökt skapa ett Exchange konto på min Xperia Z för att kunna synka mobilen med mitt MS Office Outlook 2007. Allt faller på att jag inte tillhör någon Exchange-server via företag eller organisation.  

Finns det något sätt att skapa/ansluta sig till ett Exchange-konto så att androiden kan använda activesync med mitt Ms Outlook???

 

Tack på förhand// Plaincollar  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konverterar du ditt konto till "Outlook.com" så får du samma fördelar som ett Exchange-konto. Tror inte det går med ett Hotmail/Live.

 

Det finns flera trådar i forumet och en massa info på nätet hur du går till väga.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har ett @live.se via "Windows Outlook" och jag kan inte få till det. Samtidigt är den rabiata g-mail där och skall vara med på ett hörn. Jag har sökt med ljus och lykta här och på google men hittar inte lösningen. Fastnar på server tillhörighet.

Manneman, jag söker vidare men om du vet en tråd så länka gärna till den.

//Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Ladda hem appen "Outlook.com" (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.outlook.Z7&hl=sv) och lägg upp ditt konto där så ordnar det sig ska du se!

Oj, kan man skönja en viss arrogans mån tro. Men det är inte alltid lätt att vara bäst. Sen är det ju frivilligt att svara. Och att man läser frågan. Är en viss skillnad mellan Outlook.com resp Ms Office Outlook 20XX. Två helt olika program.

Tråden kan betraktas som löst och avslutad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fast du synkar ju inte med Outlook på datorn, oavsett om du kör Outlook 2007 eller 210 eller... utan du ska ju synka med din mailserver, vilken tydligen var Outlook.com.

Och det var inte meningen att vara arrogant, ber om ursäkt om det uppfattades så.

 

 

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du kan inte köra activesync mot Outlook 20xx på Windows, men utnyttja Exchange i Hotmail. antar att du synkar din Outlook 2007 hemma emot Hotmail (mail och kalender) sedan så ansluter telefonen via Active sync till Hotmail och synkar den det därifrån.

I Xperia z. E-post, lägg till konto, fyll i full epost, samt lösenord, välj manuella inställningar, Active sync.

Domän\användarnamn: \dittkonto@live.se

Lösenord: ditthemligalösenord

server: m.hotmail.com

Använd säker anslutning (SSL)

Port 443.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte Android 4.3 eller högre installerat i telefonen så är absolut appen Outlook.com den bästa... men det är alltid trevligare att kunna använda de annars eminenta inbyggda mailapparna i Android. Innan Android 4.3 rapporteras det ganska mycket problem med just exchange.

 

Som si3rra skriver så kan du använda de inställningarna. Du kan med fördel även prova serveradress "s.outlook.com" om du har knallat över till outlook istället för live eller hotmail.

 

Länk till hur du emigrerar: http://www.thewindowsclub.com/create-outlook-com-mail-id

Det finns även någonstans beskrivet på Outlook.com i dina inställningar.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...